AZ ÉV LEGJOBB FILMJE: ERŐSZAKIK (IN BRUGES)
Nehéz döntés volt, és végül a színészgárda egységesen zseniális produkciója billentette a mérleget a bérgyilkosok felé a magára maradtan brillírozó pankrátorral szemben. A gyönyörű Bruges fontos szereplője és ideális helyszíne ennek az elképesztően hangulatos bűn és bűnhődés történetnek. A humor és a dráma aránya nagyon jól eltalált, Brendan Gleeson, Colin Farrell és Ralph Fiennes végig hibátlan teljesítményt nyújt.
A többiek sorrend nélkül, felsorolva:
THE WRESTLER - Erős és megindító történet egy életét rendesen elrontott valaha volt pankrátor sztárról. Röviden summázva: Rocky Balboa a való világban. Mickey Rourke az Oscar egyik elsőszámú várományosává lépett elő ezzel a fantasztikus alakítással.
SLUMDOG MILLIONAIRE - Danny Boyle megint megcsinálta. Szívhez szóló és a végén mindenki arcára mosolyt csaló mese az élet szeretetéről, a soha fel nem adásról és főleg a szerelemről. A nagyrészt kezdő szereplőkre nem lehet panasz, a fényképezés és a zene csillagos ötös.
A SÖTÉT LOVAG (THE DARK KNIGHT) - Így a harmadik nézés után már én is azoknak a táborát erősítem, akik szerint a Begins a jobbik Nolan-Batman, de a TDK vitán felül 2008 képregényfilmje. Magával ragadó, őrült és kaotikus, Heath Ledger Jokere pedig lazán ellopja a showt a film központi figurájának szánt Harvey Dent elől. Mellékszereplő szobrocskát neki és nyugodjék békében!
CHI BI (RED CLIFF) - John Woo epikus méretű kosztümös filmje Kína a Három Királyság időszakának nevezett korából. Az állejtősen megkoreografált, hihetetlenül okos taktikákat felvonultató csatajelenetek mindent ütnek. Legendás hősök, óriási ütközetek, igazi látványorgia. A második felvonás ebben a hónapban érkezik.
ELRABOLVA (TAKEN) - A volt ügynök lányát elrabolják. A Liam Neeson által megformált apa pedig utánuk megy. És odabasz. Nem kicsit. Megalkuvást nem tűrő, kegyetlenül jó akciófilm.
INDIANA JONES ÉS A KRISTÁLYKOPONYA KIRÁLYSÁGA (INDIANA JONES AND THE KINGDOM OF THE CRYSTAL SKULL) - Igen, nekem ennyire tetszett. Szerintem simán illeszkedik a trilógiához, ott is voltak képtelenségek, itt is, de a hangulat nagyjából ugyanolyan remek. Mondjuk a finálé lehetett volna jobb, de Indynek elnézzük. Itt a helye Dr. Jones a legjobbak között!
GRAN TORINO - Clint Eastwood mindenek felett! Elképesztő, hogy ennyi idősen, egy ilyen karrierrel a háta mögött még mindig nem fogyott el a lelkesedése, és csak ontja a jobbnál jobb filmeket. Szimpatikus történet a változás elfogadásáról és az előítéletek, a megosztottság okozta tragédiákról egy öregember és egy fiatal srác kapcsolatán keresztül bemutatva.
JÓ ÜZLET A HÁBORÚ (WAR, INC) - A film majdnem olyan elborultan szürreálisan társadalomkritikus, és majdnem olyan utánozhatatlanul hangulatosan szórakoztató, mint a Southland Tales.
JOHN RAMBO - Mindenki kedvenc katonája újra akcióba lendül és ledózerol egy fél országot, valamint megöl mindenkit 50 mérföldes körzetben. Rambo durván 10 percig (túlzok) gépágyúzza a hömpölygő ellent. Ennyi.
A listáról lecsúszott egy robot, egy nyomozó, egy bádogember és pár bankrabló.
Az év legrosszabb filmje minden kétséget kizáróan, még annak ellenére is, hogy a valami hihhhetetlen nagy szuperszemét zombi sztriptíztáncosokat és az izraeli kommandós-fodrászt végig se tudtam nézni, nos az év legnagyobb, legbüdösebb trágyadombja egyértelműen a KIS VUK. Pedig én még az Anaconda hármat is láttam ám.
Az év legnagyobb meglepetése a SLUMDOG MILLIONAIRE, legnagyobb csalódása a RIGHTEOUS KILL.