A kórházas/orvosos sorozatokat mindig szerette a nép, Magyarországon is fut egy kevés. Vészhelyzet (ezt Carter dokival még néztem is..), Grace Klinika, House, Scrubs, Kés/Alatt, de a zseniális Harmadik Műszakban is van ilyen vonal. Hogy a nagyvásznon mi a helyzet...? Most speciel egy hasonszőrű film sem ugrik be a közeljövőből (szóljatok rám, ha kéne), gondolom a Crank (Felpörögve, Jason Statham, kellemes film) készítőinek sem, épp ezért állhattak neki a boncszakma rejtelmeibe bevezető alkotásuknak. Az első előzetesek meggyőzőek voltak, a végeredmény? Mindjárt kivesézzük...
Dr. Ted Grey (Milo Ventimiglia) orvos gyakornok új helyre kerül, Philadelphia szívében. Már az első nap brillírozik a boncasztal mellett, így váltva ki ellenszenvet csoporttársaiból. De, mint minden újoncot, őt is beavatják a helyi szokásokba. E kis grupp egy halálos játékot játszik. A cél, megölni valakit, anélkül, hogy bárki rájönne, hogy az alany valójában mitől halt meg. A tökéletes gyilkosság elkövetése röviden. A körben hamarosan Ted következik, és hiába ütközik ez elveivel... kiszállni nem lehet...
Milliószor láthattuk már ezt a történetet, csak ugye, nem orvos köntösben. Új gyerek a városban, a fiatalok illegális tevékenysége, amire senki nem jön rá, a főhös ráhajt a rivális csajára, ésatöbbi. Ismerős, igaz? Ha épp nem autóversenyeznek, vagy verekednek, akkor vagdosnak. Szóval klisé, klisé hátán, ami nem lenne gond, csak a film, amiről egyébként süt az amerikai butaság, beleesett egy nagy hibába. Mégpedig, hogy thriller létére, a feszültség teljes hiányával kerülünk szembe, és még a történet csavarintását szolgáló fordulatok is kiszámíthatóak könnyedén. Gondolom e tényt kompenzálandó tömték tele a filmet sok, öncélúan gusztustalan jelenettel (bár mi mást várhattunk volna). Tele van logikátlan húzásokkal és badarságokkal. Példának okáért, ha az alagsorban robbanás történik, belehal hároms orvos, nem sokkal később egy negyediknek a felesége is életét veszti, akkor természetes, hogy nem hallgatnak ki senkit az ügyben? És a halottkém meló óriási móka a film szerint, ráadásul az orvosoknak nem kell védekezni, hiába tömnek több lyukat is. És a pulzust is hüvelykujjal keresik. A karakterek önmagukat meghazudtoló tetteiknek sokasága már fel sem tűnik, a fejlődés hiánya mellett. A film elég sötét tónusú, komor hangulatú, ám a szereposztásnak hála, kik full hiteltelenül játszanak, nem tudjuk komolyan venni a filmet (szerencsére a párbeszédek nem tetőzik a bajt), ami mondjuk a Crank esetében egyántalán nem baj, de ott a film sem akart józan lenni. Ez a darkosítás akkor teljesül ki, mikor sz.rt sem látunk a képernyőn és ilyen momentumok akadnak rendesen.
De azt mondom a film még mindig menthető lett volna, ha tíz perccel rövidebbre szabják (az amúgy 93 perces játékidőt), a főszereplő barátnőjével kapcsolatos jelenetek kilencven százalékát kukába hajítják, kevesebb zenét szólaltatnak meg és jóval több karakterre fókuszálnak. Mert bár egy egész csoport bemutatásra került, mégis csak két ember körül forognak az események, így a többi tölteléket (vagy belsőséget) fölöslegessé téve. Persze mindezek mellé, egy elfogadható színészi játék sem ártana. Az erősen közepes, Hősök című sorozatban, Petrelli fivérként feszengő, Milo Ventimiglia elképesztőt alakít. Képes volt az elejétől a végéig, ugyanolyan meredt fejet vágni és monoton, unott hangon beszélni, történjék bármi. De még mindig ő volt az, kire leginkább ilett szerepe. A többi név közül, talán Alyssa Milano csenghet ismerősen, ő sem filmes karrierje miatt. A maradék inkább sorozatokban jut jelentősebb feladathoz. Csalódást okozott a film, az előzetes után, jóval többre számítottam. 10/4 Egyszer talán bepróbálható, de csak óvatosan. Végül a másik poszter.