november:
október:
szeptember:
· D9 10/9, G. I. Joe 10/6, Pelham 1,2,3 az eredeti 10/8 meg a remak is 10/6, Hannibal Riseing 10/6, Synecdoche, New York 10/8, Agymenők 10/7, Zombie 2 10/8, The Hills Have Eyes 10/6, Return of the Living Dead 1-5, csak a hármat emelném ki az 10/8, Cloverfild 10/7, Hellraiser 10/7, Egy szobalány naplója 10/10, Public Enemies (1931) 10/9, Metropolis 10/10 egyszerűen lehetetlen nem belveszni.
augusztus:
· 12 remek feldolgozása Lumet 12 dühös emberének, megfűszerezve az orosz csecsen konfliktus morálisan kétséges értékelésével (10/8,5).
· Kuarismaki - Múlt nélküli ember, mely egyszerűen zseniális, talán csak azért vonok le egy pontot, mert nem olyan türelmes a kamerája, mint Tarnrak, illetve fekete-fehérbe nagyobbat ütött volna. (10/9)
· Linkek nélkül: Kocka trilógia (10/5), Bourne trilógia (10/8).
· Kaurismaki - A gyufagyári lány, egyszerűen tökéletes, nem tudok mást mondani (10/10)
· Befejeztem Romero sétáló halottainak történetét, s már alig várom, az idén esedékes filmet. Tehát Down of the Dead (10/8), Day of the Dead (10/5), Land of the Dead (10/5), Diary of the Dead (10/8).
· Immortel (ad vitam), egy remek sci-fi, érdekes technika (10/8). Egyébként meg nézem a Sopranos 3. évadát, a BSG elsőjét, az éppen futó Weeds, Hung, True Blood és Filantróp seasont.
· Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy én már egy héttel hamarabb megnézhettem az új Tarantino-t, semmi nem akarok lelőnei, jövő héten a premier után olvasható lesz a kritika a blogon (10/8.5)
· A legényanya (10/10) Garas Dezső szatírája a Rákosi korszakról, feledhetetlen, utánzohatatlan, talán a legjobb magyar vígjáték.
· Megnézem a Szabrina a tiniboszorkány az új Harry Pottert, de inkább ne tettem volna (10/4)
· Blindness (majd később bővebben) 10/8
· A hónap legjobb filmje: Becstelen Brigantyk
· A hónap legjobb alakítása: A gyufagyári lány
· Legnagyobb csalódás:
július:
· The Warriors, mint olvasható nagyon tetszett (10/8), a Reign of Fire viszont kevésbé azért egy 5öst kap.
· Lynne Littman Testament (10/6), jó kis posztapokaliptikus film, atomháború után egy amerikai kertváros lassú, de annál biztosabb sorvadása.
· George A. Romero Night of the Living Dead, a klasszikus, s nem az újravágott, írás este felé (10/8)
· Modern Times (írta, rendezte, a zenéjét szerezte, a főszereplő Charles Chaplin) 10/10
· Megnéztem moziba a Knowing-ot, felemás érzés (10/6), aztán meg a V original mini, meg a folytatás a V Final Battle (mindkettő 10/8), még nem tudom, hogy az eredeti sorozatot megnézem e, vagy majd csak szeptembertől az "újragondolást"
· Na jó csak elkezdtem nézni a sorozatot, s bár a szinvonal csökkent, de nézhető. A Public Enemies meg felejtős... (10/3)
· Mostanában nem nagyon volt időm, de megnéztem az Engedj bét, ami simán 10/10, aztán Bergman jeleneteit a bábuk életéből, meg a Bob Dylan filmet, melyek szintén megérdemlik a mayimális pontsázmot.
· Dead Space Downfall, de nem hiszem, hogy a játékkal is elkezdek majd játszani (10/5).
· A hónap legjobb filmje: Jelenetek a bábuk életéből
· A hónap legjobb alakítása: Cate Blanchett (I'm not there)
· Legnagyobb csalódás: Public Enemies
június:
· Altman MASH-e, mely remek gúnyrajz a koreai háborúról 10/9,5 (a fél pont a vágás miatt levonva.
· 1 in 3 Yojimb, Per un pugno di dollari, Last Man Standing (10/8) - holnap bővebben.
· Altman MASH-e, mely remek gúnyrajz a koreai háborúról 10/9,5 (a fél pont a vágás miatt levonva.
· Takeshi Kitano - Szonatina (10/9) illetve Steven Lisberg - Tron (10/10 - gyermekkori emlékekre hivatkozva)
· Dogville, Manderlay. Mind kettő kap egy 10-est, első a sokk miatt, második pedig, hogy úgy folytatta a történetet, hogy abban semmi kivetni való nincsen.
· Alien, Aliens, Alien3, Alien - Resurrection, mindegyikről születik poszt, ott majd részletesebben.
· Az Alienek után a ragadozókat is sorra vettem, tehát Predator 1-2, majd ezekről is firkantok valamit.
· Kicsit komolyabb vizeken: Nekem lámpást adott a kezembe az Úr, Pesten, mely a legjobb Pepe és Kapa történet, szóval egy 10/9-et simán megérdemel, meg Almodovar Asszony(ok)ai a teljes idegösszeomlás szélén, mely meg akkor dráma, amikor én pápa, szóval egy kis kellemes fekete komédia, kötelező darab (10/8)
· AvP 1-2, de se linkelni, se ponztozni nem fogom, mert nem érdemlik meg. Aztán meg elfáradtam a moziba, hogy megnézzem a Megváltást, s tudjátok a vége tényleg az volt. (10/3)
· Mint ahogy tegnap kiderült megnéztem Kim Ki-duk Ag-o-ját, mely remek volt (10/8), aztán folytattam a távol-keleti vonalat a 2046-tal, melyet még érlelek magamba meg legalább még egyszer meg fogok nézni, hogy tudjak róla valamit mondani. Levezetésnek meg jött a Rambo 3, hogy bizonyos már nem katona John Rambo oldala tüzet hányjon (egy feledhetetlen 10/3).
· The Three Burials of Melquiades Estrada, hogy ha lesz időm holnap írok róla (10/8), aztán meg Martin Ritt The Front, amely Woody miatt az egekbe szállta a szemembe (10/9).
· Az új Transformers, de inkább hagyjuk olvassátok el a cikket, s meglássátok. (10/3)
· Brit sci-fi vonalról az Xtro, mely egy érdekes preAlien film (10/6)
· Tegnap támad az a zseniális ötletem, hogy megnézem Rocky Balboa pályafutásának nyitó fejezetét, mára már a végét is tudom, de majd erről bővebben, ha kialudtam magam.
· A hónap legjobb filmje: Dogville
· A hónap legjobb alakítása: Takashi Miike (Sonatina)
· Legnagyobb csalódás: Transformers - A bukottak bosszúja
május:
· Gothár Péter Idő van, de majd megnézem még egyszer és akkor nyilatkozom, kicsit sok volt elsőre (amúgy jó, csak fáradt voltam, s valszeg egy-két percre a szemem is becsukódott)
· Gyors összefogalaló: alig volt időm eddig filmet nézni, nem is néztem semmi túl komolyat. Volt egyszer a Saw 3, de nem az igazi, lehet a még meglévő kettőt meg sem nézem (10/3). Aztán megnéztem a Gattacát, ami továbbra is kellemes, bár nem eget rengető (10/6). És azért, hogy valami kellemesről is beszámolja a Chinatown újra nézése 10/10.
· Svarci és a sci-fi újabb kalandjai, azaz a Menekülő ember, szinkronnal jobb volt, meg kellene szerezni úgy is (Felirattal gyenge 5ös)
· Mint ahogy a cikkből ki is található G.L. THX 1138 (10/9.5)
· Az önhibámon kívül elhalasztott Államvizsga után nyugalomtól eltelve megnéztem az új Star Treket (10/6), meg az Angyalok és Démonokat, mely szájbarágós, de nem rossz (10/7). Aztán megnéztem a How I Met Your Mother 1. évadát, mely Jóbarátok utánérzésével nem volt rossz. Aztán még elkezdtem nézegetni a Skins első évadát, de egyenlőre egy fél résznél megrekedtem, illetve némi sci-fi, merthogy a BSG 1978-as változatát is megkezdtem, mely inkább idegesítő, mint jó.
· A legutóbbi Sidney Lumet film, bővebben a cikkben aszem 10/6,5, vagy valami ilyesmi.
· A hónap legjobb filmje: Lucas - THX 1138
· A hónap legjobb alakítása: Jack Nicholson (Chinatown).
· Legnagyobb csalódás: Saw 3
április:
· A két hiányzó Tod Solondt: Welcome to the Dollhouse illetva a Storytelling. Természetesen mindkettő kiérdemel legalább egy 9-est, utóbbi még lehet egy 10-est is, de inkább érlelem egy kicsit. A 9 fél hét inkább Kim Basinger miatt, mint kedvenc pankrátorunk közreműködése végett kap egy 7-est. Na meg minden Matrix (1., 2., 3. és az ani), mely még mindig nagyon jó, s egyre több és több dolgot fedezek fel benne. (az original 10-es, a két folytatás már csak 6-os, az ani meg 8-as).
· Na akkkor mivel valójában diplomamunka, meg stb, így alig van valamire időm, de megnéztem a Szaffit, meg a Milket, az előbbi még mindig zseniális 10/10, míg utóbbi kicsit azért hagy kivetni valót maga után (10/7). A Truman Show viszont ismét lenyűgözött, s a poén tudtában is hatalmas élvezetet okozott (10/9).
· Tegnap végül 5kor feküdtem le, s ledaráltam a Breaking Bad első évadát, majd összeszedem magam, mert fantasztikus volt, s írok valamit róla (10/8).
· Ugye ott A skorpió megeszi... (10/8), meg a Fando és Lis, mely talán még jobban tetszett az El Toponál is (10/9). A Miért éppen Alaszka? pedig pont olyan vicces, mint fiatalságomban (10/9). A Reaper sem rossz, de hát volt már jobb is (10/6). Meg lehet, hogy biztos ami biztos még elkezdem nézni a BSG-t is, mert azt mondják, hogy nagyon jó, a mini már megvolt m(10/7), de most lehet vissza lépek a 78-as originalhoz.
· Na megnéztem a Kopaszkutyát, ami nagyon-nagyon tetszett (10/10), meg Coppolának a Rablóhalát, ami nem is olyan rossz, bár lehetne jobb is (10/6). A Star Wars Clone Wars is megvolt (10/5) meg megnéztem a sorozatból is pár részt, de mindek (10/4).
· A hónap legjobb filmje: Storytelling
· A hónap legjobb alakítása: Jim Carrey
· Legnagyobb csalódás: Clone Wars
március:
· Eddig két alkotásra volt időm, megnéztem a Takent, ami műfaján belül teljesen elfogadható volt, sőt talán még attól kicsit jobb is 10/7. Meg végre valahára megnéztem a Capote-t is, mely viszont zseniális volt 10/8.5.
· Nos a Logan futásáról mindenki olvashat hosszan, szóval ahhoz csak annyit, hogy 10/8.5. A White Sands még az a Mickey Rourk, aki elfogadható, a 90-es években és az új évezred lejeén csapnivaló 10/6. Az Inside Man Spike Leetől nagyon jó volt, vicces, trükkös, kritikus 10/8. A Pride and Glory jó lehetett volna, ha a rákos nő és a film cselekménye párhuzamban áll, de mivel nem... 10/4. Watchmen, nos igen a nagy kérdés, nem volt rossz, sőt, de majd a FilmMagazinban bővebben 10/7. Street Kings, hát ettől már láttunk jobbat is, de a PandG-t simán üti legalább ennyivel 10/5.
· A Ray (10/8) és a Crimes of Passion (10/8) mellett végre valahára finisbe érkezik a Millenium, s akkor összerakok egy cikket, mert nagyon-nagyon bejön.
· Borat, meglepetés volt a javából, a dogma filmek tömegfogyaszásra való értelmezésében 10 pontos, mint vígjáték viszont csak 10/5. El Greco, na ez egy fos gicsparádé, unalmas, sablonos 10/2.
· Frankofon filméjszaka: Un baiser s'il vous plait 10/8 egy francia film, melyet akár Woody Allen is rendezhetett volna. MR 73, neo-noir, lélektani krimi, de inkább egyik sem, utazás egy kevésbé világos helyre 10/6. Paris, je t'aime, mit is mondja, akárhányszor képes lennék megnézni 10/10. Mesrine: L'ennemi public, majd nyilatkozok róla, hogy ha megnéztem az első részt is, Vincent Cassel viszont 10/9 simán, lehet még az a plussz egy is bele férne.
· Der Baader Meinhof Komplex, a RAF újra terítéken, no mondjuk kicsit egyoldalúan, azért 10/9, mert nagyon szórakoztató volt.
· Tűz van babám, de ám milyen. Milos Forman még valamikor még réges régen. 10/8. No meg persze egy újabb Ken Russell, méghozzá a Valentino, 10/10.
· Fáj a fejem, mint állat, s nem tudok írni, de nézni még hálla a jó ég igen, szóval Gomorra 10/9, nem hiába az Arany Pálma, vagy mi a faszom. No meg a spagetti rajzoló Pollock életrajzi filmje, a nevével azonos címmel (10/6).
· A hónap legjobb filmje: Russell - Valentino
· A hónap legjobb alakítása: Jamie Foxx és Rudolf Nureyev holtversenyben
· Legnagyobb csalódás: El Greco (soha többet nem nézek festőről filmet)
február:
· No eddig három film az év legrövidebb havában: Scorsese Mean Streets 10/6, Scorsese Bringing Out the Dead 10/6, moziban meg a Good Aragornnal, de ez csupán a magyar helyszínek miatt érdemel egy 5-öst 4-es helyett.
· Magyrfontról jelentem újra néztem A tanút és még mindig cinizmusban fürdő röhögőgörcs. A tizedes meg a többiek is hasonló, bár ott talán kevesebb nevetéssel. Mindkettő 10/10.
· Francois Truffaut antiutópiája a Fahrenheit 451, simán megérdemel 8 pontot.
· Gyorsan és röviden: Oldás és kötés 10/6, The Game 10/6, Palindromes 10/9, Rambo 4. 10/8, Righteous kill 10/6, Altared States (hogy miért néztem meg nézd meg a colerés naplón - és bocs az önreklámért) 10/9, City of Ember 10/4.
· Az utóbbi időben nem volt sok időm, szóval most egy nagy adag egyszerre. Jumper 10/4 teenager sci-fit soha többet. Outlander, ez már nem volt annyira rossz, 13 harcos az űrből 10/6. Babylon A.D., tudja a fene nekem ez tetszett 10/7. The Day the Earth Stood Still az eredeti és a mostani is 10/8 (hamarosan bővebben). A Soylent Green-ről már van cikk egy 10/7-et simán megérdemel. Zack és Mira pornós kirándulása majdnem 9-es, csak a vége kicsit elfuserált, bár Jay farka.. no mindegy 10/8. Charlie Wilson és Afganisztán egéssz szórakoztató és szellemes volt 10/8.
· BB - azaz Brad Pitt öregedve fiatalodik teljesen fölöslegesen, no de mindegy, az oscar szobrokat megérdemelte, de igazából csak egy 5-öst kap a 10-ből. Elcserélt életek, Angelina kisasszonnyal, nem volt rossz, jó helyekről merített, politikailag persze inkorrekt. 10/7.
· Eagle Eye, jó-jó nem rossz, műfaján belül ok, de idővel úgy is kifakul ha még nem tette meg (10/6). Gettó milliomos, hát nem tudom, többre vártam, de így sem volt rossz (10/7).
· A hónap legjobb filmje: Solondz - Palindromes (hamarosan egy cikk következik a Solondz filmekről)
· A hónap legjobb alakítása: Angelina Jolie.
· Legnagyobb csalódás: City of Ember
január
· Elkezdtem nézni a Millennium című sorozatot, eddig jó, olyan mintha a Hetediket átpakolnánk rövidebb kis történetekbe (de a színészek sajna nem hozzák ugyan azt a formát).
· Guy Ritchie RocknRolla, mely zseniális volt ismét, tökéletesen idézi a Snatch meg a másik szellemét, s talán meg is előzi azt, vagy mégsem, egyenlőre nem tudom. 10/7
· The Prestige (Christopher Nolan), hát nem tudom, nekem nagyon nem tetszett (hiába a sok jó színész, meg a csavaros, s tényleg váratlan befejezéssel véget érő történet), ami viszont biztos, hogy ha Nolan még egyszer az identitáskérdésről forgat filmet nem nézem meg. Na jó lehet egy misét megérne, de addig is csak 10/3