Hirdetés

2010. szeptember

A hónap legjobban várt filmje:

Pancser Police (The Other Guys)

Friss kommentek

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

10/0 (1) 10/0.0 (3) 10/0.5 (1) 10/1 (19) 10/1.5 (3) 10/10 (44) 10/2 (14) 10/2.5 (6) 10/3 (20) 10/3.5 (7) 10/4 (27) 10/4.5 (6) 10/5 (25) 10/5.5 (7) 10/6 (48) 10/6.5 (24) 10/7 (72) 10/7.5 (27) 10/8 (67) 10/8.5 (33) 10/9 (68) 10/9.5 (18) 100 kedvenc film (5) 100 pocsék film (5) 18as karika (1) 1979 (1) 1982 (3) 2002 (1) 2003 (2) 2004 (4) 2005 (9) 2006 (19) 2007 (56) 2008 (147) 2009 (89) 2010 (21) 70es évek (4) 80as évek (17) 9 (1) 9/10 (1) 90es évek (12) adaptáció (1) ajánló (11) ajánló/ (1) akció (119) animációs (31) anime (4) australian open (2) ázsia (7) az ev lemezei (1) bábfilm (1) belga (1) bergman (1) bűnügyi (5) butler (1) cannes (2) casting (2) cinepécs (1) coen (1) comingsoon (9) cyberpunk (1) dán (5) díjátadó (1) dínós (1) dokumentum (5) dráma (164) drogos (1) dvd kritika (1) elemzés (2) életrajzi (3) előzetes (19) énblog (4) erős idegzetűeknek (1) erotikus (1) etc (1) exploitation (1) fantasy (17) fasság (1) február (1) felhúzós (1) fesztivál (3) film (537) filmdzsungel (1) film noir (5) fincher (1) firth (1) foci (9) francia (12) friday night lights (4) friss (4) gagyi (3) gála (2) gépház (36) gilliam (1) guy (1) gyu (1) háborús (14) harcművész (8) harry potter (1) hayao miyazaki (1) hellókarácsony (1) hellokarácsony (2) himym (3) hírek (1) holmes (1) horror (118) hp (1) hps (1) ingyen (2) iszonyatjó (1) james bond (2) jean (1) kaland (24) karácsony (3) karrier (2) katasztrófa (5) kedvcsinalo (1) képregény (5) képregényfilm (23) klasszikus (3) klub (1) könyv (7) középszar (1) közvetítés (1) krimi (28) kritika (507) különvélemény (1) lehúzós (2) live (2) liveblog (1) magyar (12) magyarországon nem forgalmazott (1) májkülbéj (1) meg ne nézd (7) mese (1) mix (1) moore (1) moveast (1) moziba ne (1) moziünnep (2) mtv (1) muse (1) musical (6) napjaink (3) negyedik évad (1) nickelback (1) nolan (1) norvég (1) nosztalgia (1) oscar (3) park (1) peckinpah (4) polanski (1) poszt apokaliptikus (1) premier (1) radio (9) remake (7) reno (1) reznor (1) ritchie (1) road movie (3) robertdowneyjr (1) rob reiner (1) rodriguez (3) romantikus (55) romero (6) rövid (1) rövidfilm (6) sci fi (71) sorkin (1) sorozat (14) south park (6) spanyol (5) sport (9) svéd (1) szar (2) szatíra (2) szavazás (1) széria (1) szörnyfilm (6) tarantino (5) témázós (1) tenisz (3) tévé (12) thriller (72) tim burton (1) tom cruise (7) toplista (14) történelmi (3) trailer (5) trash (4) twitter (2) überszar (30) v (1) vámpír (7) vendégblogger (17) vendégposzt (1) video (1) videójáték (4) videoklip (15) vígjáték (110) wááá (1) western (18) woody allen (1) wuxia (1) zene (67) zen film (2) zombi (8) Sok címke

Mindenki számít!

NetworkedBlogs

Equilibrium

2008.08.24. 16:45 - VVega

19 komment

Eme félresikerült sci-fi alkotói megpróbálták egy jól működő, befogadható eleggyé összegyúrni Orwell 1984-ét a Mátrix-szal, majd az egészet meghintették egy kis Különvélemény utánérzéssel. Hogy mi sült ki ebből? Semmi jó.

Az gondok lajstroma a hitelesen elő nem adható, hülye alapötlettel kezdődik. A harmadik világháború után a túlélők rájönnek, hogy az emberiség nem élne túl egy negyedik világégést. Mi a teendő, hogy ezt elkerüljék? Válasz: hozzunk létre egy diktatúrát jól, aminek az élére kinevezzük az Atyát, aki aztán az összes érzelmet (!!!) parkolópályára teszi. Hogy mit csinál? Igen, jól hallottátok, az érzés képességet halálbüntetés terhe mellett száműzi a jámbor polgárokból. És ezt hogy sikerül kiviteleznie? Feltalálnak egy szérumot, amivel mindenkinek nyakon kell szúrkodnia magát rendszeresen, és ettől droiddá válik. Plusz létrehozzák a Tetragammaton papságot, egy elit kasztot, akiknek egyetlen feladata az érzésbűnözők likvidálása.

Érzelemmentes filmet nem lehet készíteni. Vagyis persze lehet, de az annyira érdektelen lenne, hogy senki se nézné meg. Jéghideg, steril robotokat bámulni másfél órán át? Aha, persze, szívesen. De akkor miért követ el ilyen látványos seppukut az Equilibrium gárdája? Az egész filmet alássa és nevetségesen gagyivá teszi az első pillanattól kezdve az a tény, hogy szereplőink arcán egy rezdülésnek sem szabadna megjelennie, miközben végignézik ahogy egy kombájn bedarál egy osztályra való óvodást, DE ők mégis állandóan mosolyognak, izgalomba jönnek, dühösek lesznek és haragosak, félnek és olyanokat szólnak, hogy "Én óvatos típus vagyok." Rendezőnket (Kurt Wimmer) láthatóan nem érdekelte, hogy főhősünk, a papság oszlopos tagja mellesleg a legnagyobb érzelem-terrorista kerek e világon. Ezt az egész produkciót hazavágó ellentmondást a végéfelé pár kegyetlenül izzadtságszagú, közhelyszámba menő "csavarral" oldják fel. Amire ide érünk addigra persze ez már nagyon nem hat meg minket, mivel eddigre végig röhögtük/szörnyülködtük a filmet. 

Okés, a történet és az alaphelyzet nyilván fasság, de itt van még a hangulat, a jó színészi játék vagy éppen a látványos akciók. Azaz itt lehetnének. De nincsenek. Az elején még egész érdekes a látványvilág, a hangulat is izgalmasan komornak néz ki, és az első balhé is elmegy. A látványvilágot azonban sokkal gyorsabban megszokjuk, mint ahogyan szeretnénk, a hangulat szertefoszlik, valamint az összecsapásokról hamar kiderül, hogy ez bizony nem a Mátrix súlycsoportja. Ha a két film e téren csapna össze, az kb. olyan lenne, mint ha Kokó kihívná Tysont. Az akciózások forgatagából nagyjából semmit se tudunk kivenni, de ez még a jobbik, a jótékony tudatlanság esete. Mert amikor szemtől szembe kapjuk a dolgokat, akkor rögtön láthatóvá válik, hogy a koreográfia iszonyatosan gyenge. Gyakorlatilag vicc az egész, nem egyszer úgy tűnik, mintha hősünk pisztolya markolatával dobolna ellenfelein. A végső összecsapás meg röhej a köbön.

A drámázás teljesen hatástalan és eredménytelen. Egyszerűen nem tud megérinteni minket a film, nem hiszünk neki, és így színészeinknek se nagyon. Főszereplőnk, a John Prestont megformáló Christian Bale, aki fantasztikusan tehetséges és remek színész, de itt sokszor még ő sem meggyőző (ez az első alkalom, hogy ezt tapasztalom vele kapcsolatban), de persze nagyjából jó. A társát alakító Taye Diggs már gyenge, csak úgy, mint a komolyabb szerepet kapó színészek többsége. Pár percre azonban feltűnik Sean Bean, William Fichtner és Dominic Purcell is. Ezért pluszpont jár.

Szidom, szidom, mert sokkal jobbra számítottam, de egyszer azért nézhető, a közepesnél egy fokkal gyengébb produkció. 10/4

A bejegyzés trackback címe:

https://halfpecssquad.blog.hu/api/trackback/id/tr67630543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyuszisz 2008.08.24. 19:45:07

Jajj, túl szigorú vagy ehhez a filmhez, én megvédeném,engem meg tudott érinteni. Tehát, aki még nem látta, nyugodtan megnézheti! :)
Spoileres. Az érzelemmentességet csak a gyógyszerrel érték el, ezért figyelték, annyira, hogy mindenki beadja magának az adagját, aztán már könnyű volt irányítani a tömeget, és ez lehetett inkább a diktatúra célja, a háborúmentesség inkább, csak amolyan mottó. A történet emlékeztet a Szép új világra, és igen, a Mátrix is eszembe jutott, de érdekes utópia. Az akciójelenetek: én még örültem is, hogy a végén nem tettek oda egy percekig tartó csatározást, mert nem vagyok nagyon oda az ilyesmiért, ezért jobban tetszett, mint a Mátrix.

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2008.08.24. 20:03:36

öö, én is tuiltakoznék. Javaslom, hogy projectorral (vagy HD-n) és feliratosan kell megnézni. A tv és a magyar szikron elcsesz mindent. Amúgy egyáltalán nem ötlettelen és akcióban és érzelmileg is lekötött, igaz ez még anno volt, de már láttam vagy 3x, s nem sokat csorbult. Sima 7/10 (C. Bale legjobb alakítása- ami 5-6 filmet láttam tőla, azok közt).

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.08.24. 20:08:16

Én ehhez úgy kezdtem hozzá, hogy beletekertem, aztán láttam, hogy kicsit másolják a Matrixot meg minden, meg nem is fogott meg. visszavittem a tékába. Aztán egyszer kihoztam megint, nem tudom miért és akkor is ott tekergettem, na mondom én ezt miért hoztam ki, meg nem nézem, másnap azért belekezdtem, és tetszett. a 90 % jár neki

VVega · http://halfpecssquad.blog.hu 2008.08.24. 20:23:37

Túl engedékenyek vagytok :)

Bale legjobb alakítása??? Érdekes, szerintem pont, hogy a leggyengébb azok közül amiket én láttam tőle. Láttad az Amerikai Psycho-t? Vagy a 3:10 to Yuma-t? De mondhatnám a Prestige-t és a Batman Begins-t is. Mindben jobban játszik szvsz.

Btw az Amerikai Psycho egyik jelenetében van Bale általam látott legzseniálisabb jelenete (a névjegykártyás).

inmfc · http://filmkeltes.blog.hu 2008.08.24. 20:33:35

én is azt mondanám, h nem olyan rossz ez...egy olyan 7est minimum megérdemel, persze szerintem és tőlem
Bale nem legnagyobb és legjobb alakítása azzal egyetértek VVega-val, volt annál jobb is...de itt is jól hozta a szerepét, szerény meglátásom szerint...
Maga a film, a jó témájával, látványával, akciójával, mondanivalójával nekem bejött már elsőre is. Kicsit persze hajaz erre-arra. De nekem tetszett.:)

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2008.08.24. 21:23:19

hÁHÁ! tudtam én, hogy nem egyedül leszek kiakadva a négyesen :) a hetes minimum, ahogy azt többen is írták itt, a gunkata meg mér lenne gagyi? :)

monnyon le a VVega!

VVega · https://debugme.eu/ 2008.08.24. 21:27:50

Csak azért, mert még a Hitman vasúti bunyója is jobban, kreatívabban volt megkoreografálva. Pedig ez nagy szó xD

Gibson44 · http://nagyfonok.blog.hu/ 2008.08.24. 22:16:55

8/10
Nekem bejött a hangulata és az akciókkal sem volt semmi bajom.Ez az érzelemmentesség meg hát izé.Szerintem jobb mintha az arcrendülés nélküli verziót dobták volna be. :)

Ja és Hitman-nel mi baj volt? :D
Nekem speciel a film jobban bejött mint maga a játék. :))

VVega · https://debugme.eu/ 2008.08.24. 23:00:55

Hitmannel? Semmi különös, középszerű, agykikapcsolós filmecske. De legalább nem akar többnek, meg okosabbnak látszani, mint amilyen...

Dante · http://videodrome.freeblog.hu/ 2008.08.25. 10:14:16

Mivel Bale-fanatik vagyok, elhatárolódom ettől az írástól és a 4/10-es értékeléstől! Bale-nek tényleg nem ez a legjobb alakítása (és a Psycho legnagyobb jelenete sem a névjegykártyás, hanem a Paul Allen-es :D), de az akciók látványosak, a sztori is jó (bírom az ilyen utópiákat), a befejezés meg rulzik, ahogyan jön az érzelmek tengerében sodródó tömeg és jól rátámad az elnyomókra :)

minna · http://www.doriland.freeblog.hu 2008.08.25. 12:01:51

óó hát én még nem láttam a filmet, pedig többször is tervbe volt. Viszont érdekes az értékelés, mert eddig nekem mindenki csak ajánlotta aki látta. Most már tényleg muszáj lesz megnézni! :) Amúgy Bale itt is biztos nagyon szép. :D

fruschka · http://kaleid.blog.hu/ 2008.08.25. 15:42:31

Érdekes, nekem is tetszett a film - azt tudom, hogy ebben Christian Bale-nek is szerepe volt, aki valamiért nagy hatást tett rám ebben a filmben... Igazából már rég láttam, ezért nem tudnám pontosan megindokolni, mi fogott meg, de azt hiszem kétszer is láttam :)...

VVega · https://debugme.eu/ 2008.08.25. 15:49:08

Dante! Én Bale legnagyobb jelenetéről beszéltem, nem a fiméről. A baltázós jelenetben Bale csak simán őrült, a névjegykártyásban meg sokkal komplexebb feladata van, amit remekül old meg.

(hogy ne legyek teljesen off: hihetetlen, hogy ez a vacak mindenkinek tetszik...:)

paulkemp · http://halfpecssquad.blog.hu/ 2008.08.25. 16:37:58

hát ez a film nekem is tetszett, s a végén a pisztoly párbaj az életem egyik legfurcsább akció jelenete.

bale-nek meg egyébként a láncfűrészes jelenet a psycho-ból a legnagyobb jelenete szeintem.

Zsolt 2008.08.25. 16:52:44

Ez a vacak nekem sem tetszik, kb. én is ennyi pontot adnék rá :)
Egyetértek a bejegyzésben leírtakkal.

VVega · https://debugme.eu/ 2008.08.25. 18:33:32

Zsolt már megint jól látja a helyzetet :)))

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.08.25. 22:34:16

csatlakozom a többséghez mint szintén Bale fan. A sztori szerintem remek, a kivitelezés pedig jó. egy 7/10-et adok rá.

Zsolt 2008.08.26. 00:31:31

A "sztori" szerintem sablonos, panelekből felépített, elődeihez képest semmi pluszt nem nyújt. Amennyire emlékszem a filmre, nekem az jött le belőle, hogy a készítőknek semmi személyes élményanyaguk vagy kötődésük nem volt a témához, így csak arra tudok gondolni, hogy azért pont egy jövőbeli diktatúráról szól a film, mert a lélektelen-félelmetes disztópiák ábrázolása manapság nagyon menő, és a közönség is bukik rá. Így a kész alkotással saját magukkal kerülnek ellentmondásba, hiszen a film elkészítésével egy jóval valószerűbb diktatúrát erősítenek, a fogyasztói társadalmat, ami viszont éppen az érzelmekre (vagyis az ilyen név alatt futó romantikus kelléktárra) alapoz. Abszurd, nem?

Az összkép szerintem valahol ott omlik össze, ahol a legtöbb mai film: elvesznek a részletekben, túlságosan kidolgoznak minden apró mozzanatot, miközben nem mernek nyitva hagyni olyan kapukat, ami utat nyitna a nézők képzeletének, ezáltal elvágják magukat attól, hogy a film mélyebb mondanivalót közölhessen, vagy újdonságot tartogasson a sokat látott nézők számára is. A naiv "érzelem" "nem érzelem" ellentét és az egysíkú karakterek szerepeltetése egy Metropolisban még elment, de ez már a 21. század, mögöttünk két világháborúval, és sok-sok tapasztalattal.

Egyébként szerintem egy igazán nyomasztó jövőképet elénk tárni szándékozó mű hangulatához nem illenek a harci jelenetek, amik teljesen értelmetlen és céltalan módon bontják meg a film ritmusát, főleg, hogy néhol már-már nevetségességbe torkollik: az utolsó jelenetben a főszereplő, ha jól emlékszem egy pisztollyal a kezében lő szitává legalább egy zászlóaljnyi, állig felfegyverzett katonát. Ki az, aki ezt elhiszi?

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2008.08.26. 20:19:42

A névjegykártyás jelenet a LEGJOBB. Egyszerűen zseniális.

Az Equilibrium pedig mindenképpen többet érdemel négy pontnál, egy kicsit talán túl lehúztad :-) Én olyan 6-ot adnék rá.


süti beállítások módosítása