
Ez sem mai alkotás, de nem értem, miért vártam vele eddig. Nem szeretem a francia filmek 80%-át, a nyelvüket egyenesen utálom, mégis a Reneszánsz megnézésére vetemedtem. A húzó ok, a film látványvilága. Fekete-fehér, akárcsak a mára már kultnak számító Sin City, ám a franciák animációsfilmet hoztak létre, erősen alkalmazva a motion capture technológiáját. Lássuk a....z omlettet!
2054, Párizs. A várost az Avalon nevú cég tartja markában, kiknek célja az emberek életének jobbátétele. Persze az egész csak parasztvakítás. A cég, mint Orwell művében a Nagy Testvér, gyakorlatilag mindenhol ott van. Főszereplőnk, Karas nyomozó, igazi tökös gyerek, nem beszél inkább lő. Rögtön új ügyet kap, egy bizonyos Ilona Tasuiev nevú nőt raboltak el, kire az Avalonnak nagy szüksége lenne... A nyomozás során, Karas nem is gondolta volna milyen mélyre jut (mármint...nem a nőben). Titkok, összeesküvések, melyeket nem sokan élnek túl. Az ügyet, 2006 árnyai kísértik...
2054, Párizs. A várost az Avalon nevú cég tartja markában, kiknek célja az emberek életének jobbátétele. Persze az egész csak parasztvakítás. A cég, mint Orwell művében a Nagy Testvér, gyakorlatilag mindenhol ott van. Főszereplőnk, Karas nyomozó, igazi tökös gyerek, nem beszél inkább lő. Rögtön új ügyet kap, egy bizonyos Ilona Tasuiev nevú nőt raboltak el, kire az Avalonnak nagy szüksége lenne... A nyomozás során, Karas nem is gondolta volna milyen mélyre jut (mármint...nem a nőben). Titkok, összeesküvések, melyeket nem sokan élnek túl. Az ügyet, 2006 árnyai kísértik...
A sztori így első hallomásra nem nagy szám, de később kapunk fordulatot meg izgalmat rendesen, ami kárpótolhat, az egyébként egy szálon futó történetért (jó, van egy másik, de az teljesen elhanyagolható). A gond az, hogy nem túl eredeti húzásokkal találkozunk. A készítők le se tagadhatnák, hogy keleti klasszikusokból merítettek. Nem lassú (viszont hosszú), nincs üresjárat, a befejezés azonban, már a film közepétől kiszámítható sajnos. Karason kívűl nem nagyon jutott idő más karakterre, a férfi jól kidolgozott, a női főszereplő viszont túl egyszerű jellem, cselekedetei megjósolhatóak. Karas sem az a full-eredetiség, de rajta érezni, hogy mekkora felelősség van a vállán, látható, érezhető, hogy nem egyszerű élete van. Bár, egy ilyen elcseszett Párizsban...
A jövőbéli város, külsőre elég pofás, csak nem érezni, hogy valóban élne, túl steril. De a kidolgozottságára ötöst kap. Hatalmas felhőkarcolók, bizarr külsejű házak, rejtett tetőkertek, a város legalján az autópálya, mely fölött "üvegjárdán" járkálnak a polgárok. Monumentális és nyomasztó egyszerre. Leginkább az Én, a Robot környezetére emlékeztet, még az autók is (csak ugye, Audi helyett Citroen). A képi megjelenítés a Sin Cityt idézi, a képregényt, nem a filmet. Ha így nézne ki a következő rész...hajjajajaj. A szereplők arcáról tökéletesen leolvasható minden érzelem, az fény-árnyék hatások egyszerűen mesteriek (szvsz szebb, mint a Final Fantasy). Számomra látvány-orgia volt. És ezt tetőzte még, a zene, mely igen változatosra sikerült és sokat dobott a hangulaton. Akciók közt van autósüldözés, pofás lövöldözés, mely a mára már kötelező bullet-time effekttel is operál, de elsősorban ez nem akciófilm.

A jövőbéli város, külsőre elég pofás, csak nem érezni, hogy valóban élne, túl steril. De a kidolgozottságára ötöst kap. Hatalmas felhőkarcolók, bizarr külsejű házak, rejtett tetőkertek, a város legalján az autópálya, mely fölött "üvegjárdán" járkálnak a polgárok. Monumentális és nyomasztó egyszerre. Leginkább az Én, a Robot környezetére emlékeztet, még az autók is (csak ugye, Audi helyett Citroen). A képi megjelenítés a Sin Cityt idézi, a képregényt, nem a filmet. Ha így nézne ki a következő rész...hajjajajaj. A szereplők arcáról tökéletesen leolvasható minden érzelem, az fény-árnyék hatások egyszerűen mesteriek (szvsz szebb, mint a Final Fantasy). Számomra látvány-orgia volt. És ezt tetőzte még, a zene, mely igen változatosra sikerült és sokat dobott a hangulaton. Akciók közt van autósüldözés, pofás lövöldözés, mely a mára már kötelező bullet-time effekttel is operál, de elsősorban ez nem akciófilm.

Filozofikus gondolatokat is ébreszthet bennünk, az élet értékéről, magáról a létről. De sajnos, azon kívűl, hogy láttunk már ilyet, nem mentek bele eléggé. Inkább a nyomozás a fő mozgatórugó. Összességében, szemetgyönyörködtető külső, Karas, jó zene, izgalmas akciók, közepes történet. Egyszeri nézést mindenképp megér. EZ animációs film, nem holmi Mézengúz vagy akármi. 10/7.5. Van egy angol szinkronos változat is, Daniel Craiggel. Itt pedig pár kép. De mozgásban szép igazán.