Hirdetés

2010. szeptember

A hónap legjobban várt filmje:

Pancser Police (The Other Guys)

Friss kommentek

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Címkék

10/0 (1) 10/0.0 (3) 10/0.5 (1) 10/1 (19) 10/1.5 (3) 10/10 (44) 10/2 (14) 10/2.5 (6) 10/3 (20) 10/3.5 (7) 10/4 (27) 10/4.5 (6) 10/5 (25) 10/5.5 (7) 10/6 (48) 10/6.5 (24) 10/7 (72) 10/7.5 (27) 10/8 (67) 10/8.5 (33) 10/9 (68) 10/9.5 (18) 100 kedvenc film (5) 100 pocsék film (5) 18as karika (1) 1979 (1) 1982 (3) 2002 (1) 2003 (2) 2004 (4) 2005 (9) 2006 (19) 2007 (56) 2008 (147) 2009 (89) 2010 (21) 70es évek (4) 80as évek (17) 9 (1) 9/10 (1) 90es évek (12) adaptáció (1) ajánló (11) ajánló/ (1) akció (119) animációs (31) anime (4) australian open (2) ázsia (7) az ev lemezei (1) bábfilm (1) belga (1) bergman (1) bűnügyi (5) butler (1) cannes (2) casting (2) cinepécs (1) coen (1) comingsoon (9) cyberpunk (1) dán (5) díjátadó (1) dínós (1) dokumentum (5) dráma (164) drogos (1) dvd kritika (1) elemzés (2) életrajzi (3) előzetes (19) énblog (4) erős idegzetűeknek (1) erotikus (1) etc (1) exploitation (1) fantasy (17) fasság (1) február (1) felhúzós (1) fesztivál (3) film (537) filmdzsungel (1) film noir (5) fincher (1) firth (1) foci (9) francia (12) friday night lights (4) friss (4) gagyi (3) gála (2) gépház (36) gilliam (1) guy (1) gyu (1) háborús (14) harcművész (8) harry potter (1) hayao miyazaki (1) hellókarácsony (1) hellokarácsony (2) himym (3) hírek (1) holmes (1) horror (118) hp (1) hps (1) ingyen (2) iszonyatjó (1) james bond (2) jean (1) kaland (24) karácsony (3) karrier (2) katasztrófa (5) kedvcsinalo (1) képregény (5) képregényfilm (23) klasszikus (3) klub (1) könyv (7) középszar (1) közvetítés (1) krimi (28) kritika (507) különvélemény (1) lehúzós (2) live (2) liveblog (1) magyar (12) magyarországon nem forgalmazott (1) májkülbéj (1) meg ne nézd (7) mese (1) mix (1) moore (1) moveast (1) moziba ne (1) moziünnep (2) mtv (1) muse (1) musical (6) napjaink (3) negyedik évad (1) nickelback (1) nolan (1) norvég (1) nosztalgia (1) oscar (3) park (1) peckinpah (4) polanski (1) poszt apokaliptikus (1) premier (1) radio (9) remake (7) reno (1) reznor (1) ritchie (1) road movie (3) robertdowneyjr (1) rob reiner (1) rodriguez (3) romantikus (55) romero (6) rövid (1) rövidfilm (6) sci fi (71) sorkin (1) sorozat (14) south park (6) spanyol (5) sport (9) svéd (1) szar (2) szatíra (2) szavazás (1) széria (1) szörnyfilm (6) tarantino (5) témázós (1) tenisz (3) tévé (12) thriller (72) tim burton (1) tom cruise (7) toplista (14) történelmi (3) trailer (5) trash (4) twitter (2) überszar (30) v (1) vámpír (7) vendégblogger (17) vendégposzt (1) video (1) videójáték (4) videoklip (15) vígjáték (110) wááá (1) western (18) woody allen (1) wuxia (1) zene (67) zen film (2) zombi (8) Sok címke

Mindenki számít!

NetworkedBlogs

Pókember

2009.06.02. 16:47 - Iron Centurio

28 komment

Sziasztok!

Először is köszöntenék mindenkit. Jómagam egy új blogíró lennék, ki a képregényes világot fogja becsempészni nektek. Szóval készüljetek!
…ahmmm, még kezdő vagyok blogolásban, szóval úgy jöjjenek a kritikák, ha jönnek :)
Akkor bele is vágnék. Most nem képregény elemzés lesz, mint az majd minden héten egyszer látható lesz, hanem Pókboncolás. Áttekintjük a Pókember eddigi kis pályafutását. Vágjunk is bele.

 

Ki áll előttünk? Egy jóvágású férfi, ki Peter Parker néven fut, mint fotóriporter és Spider-Man, mint hős és bűnüldöző. De mi van a gyökerekkel kronológiailag egészen mostanig?

Lássuk csak:


Pókember az 1960-as években, egy olyan korban tűnt fel, mikor a képregények kamasz szereplői csupán a szuperhősök segítőtársai voltak. Peter Parkernek nemcsak szuperhősként, de kamaszként is szembe kellett néznie az élet nehézségeivel. A kitalált szereplők személyiségének ilyen fajta mélyebb megformálása és bemutatása mérföldkőnek számított a képregényhősök történelmében. Az új recept sikeresnek bizonyult, Pókember azóta számos könyv, televíziós sorozat és film főszereplője lett. 2007-ben Pókembernek több mint hat önálló sorozata jelenik meg az Egyesült Államokban, és még emellett más sorozatoknak is állandó, vagy visszatérő szereplője.
Kétséget kizáróan a Marvel egyik büszkesége. Ő egy olyan forradalmi karakter, kinek rajongói tábora megüti a több millió főt.


A figura elsőként az Amazing Fantasy #15-ben jelent meg 1962 augusztusában.
1963-ban pedig megjelent első, önálló, saját nevét viselő füzete, az Amazing Spider-Man (Csodálatos Pókember).


Peter Parker élete nem egyszerű. Különleges képességeit egy tudományos kiállításon szerezte, ahol egy rádióaktív sugárzásnak kitett pók megcsípte. Pár perc rosszullét után Peter azon kapta magát, hogy különleges képességei vannak. Föl tud mászni a falakra, előre megérzi a veszélyt. Peter megvarrta a Csodálatos Pókember ruhát, és megalkotta különleges pókfonál lövedék készletét, majd pankrátor viadalokon vett részt. Egy viadal után futni hagyott egy tolvajt, mert méltóságon alulinak tartotta elkapni. Mikor haza felé tartott, tudomást szerzett arról, hogy Ben bácsit (Peter egyik nevelőjét) megölték. Elhatározta, hogy megkeresi a gyilkost. Amikor sikeresen elkapta bűnözőt, kiderült, hogy az a tolvaj volt, akit futni hagyott a pénzzel. Peter ekkor határozta el, hogy hősként megváltja a világot. „Nagy hatalom nagy felelőséggel jár”- mondogatta Ben bácsi Peternek. Szerencsére ezt tudja jól, és ehhez mérten cselekszik. Peter Parker civil életében May néninél lakik, és szabadúszó fényképészként dolgozik a Hírharsonánál, főnöke J. Jonah Jameson. Szerelme pedig Mary Jane Watson. Később Peter elköltözik May nénitől majd elveszi Mary Janet (hol elválnak, hol újra összejönnek) és tanárként dolgozik egy egyetemen (fizikát tanít). Pókemberként rengeteg ellenfelet kell legyőznie. Ott van Dr. Octopus, Venom, Rengető, Skorpió, Keselyű és még sokan mások. De legveszélyesebb ellenfele nem más, mint Wilson Fisk, a Vezér az alvilág egyik hatalmas lordja (aki amúgy a Fenegyerek életét is megkeseríti). Pókember nincs folyton egyedül, néha együtt harcol más Marvel hősök oldalán. Pl. Az X-Men csapat, Vasember vagy Amerika kapitány. Sőt néhány kaland erejéig a DC Comics két legnagyobb figurájával Supermannel és Batmannal is együtt küzdött. Pókember kellékei: hálóvetők (mindkét csuklóján 1-1) tartalék patron, fényképező és a poloska nagyságú nyomkövetői. Pókember a 3 legismertebb hős közé tartozik, ezen felül a Marvel képregény hősök közül a legismertebb.

Pókember Magyarországon először 1989-ben jelent meg a Semic Interprint kiadó Csodálatos Pókemberének első számában. A sorozat hosszúéltű volt és hála a szerkesztők jó válogatásainak, sok oldalról és sok alkotó szemén keresztül ismerhettük meg Pókembert. 2001 óta a karakter Ultimate változata is megjelenik itthon. 2005 óta pedig a Panini Comics Hihetetlen Pókemberében a régről ismert Peter Parker köszön vissza ránk. Pókember (mint ahogy a világon mindenhol) itthon is a legnépszerűbb hősök közé tartozik.


Elképesztő rajongási érdemei:
Video játékok
Questprobe 2 -Spider-Man
Spider-Man
The Amazing Spider-Man & Captain America -Dr. Doom's Revenge
Amazing Spider-Man
Spider-Man vs. Kingpin
The Amazing Spider-Man -Web of Fire
Spider-Man -Return of The Sinister Six
Spider-Man & X-Men -Arcade's Revenge
Spider-Man (a rajzfilm alapján)
Maximum Carnage
Separation Anxiety
The Amazing Spider-Man -Lethal Foes
Spider-Man -Sinister Six
Spider-Man
Spider-Man -Enter Electro
Spider-Man -The Movie
Spider-Man 2 -The Game
Spider-Man & Friends
Ultimate Spider-Man
Spider-Man: Battle for New York
Spider-Man 3 -The Game
Spider-Man: Web of Shadows
Spider-Man: Friend or Foe

A képregény gyártás terén, jelenleg valamivel több mint 1000 egyéni, az ő nevét viselő alkotás jelent meg. Mellettük számos más történetben feltünt, és szerepelt mellékszereplőként.
5 mozifilm is készült róla, és számos rajzfilmváltozat is megjelent.
Gyüjthető figurákból 130 különböző hivatalosan bejegyzett Pókember létezik és 83 hozzá tartozó karakter (Sandman, Venom, Catwomen stb.)

 
A Pókember rajongás talán sose megy ki a divatból. Hisz volt már klónja, alter ego-ja, és számos más énje. Rajzversenyek szereplője és egy örök szuperhős.
2009 közepe táján, ez a mánia már egész világot bejárta. Egy megunhatatlan hős, kire mindig emlékezni fogunk és egy etalon darab marad.
Ő a Barátságos és Közkedvelt Pókember!

 

Címkék: képregény

A bejegyzés trackback címe:

https://halfpecssquad.blog.hu/api/trackback/id/tr591159404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.06.02. 17:26:13

Én a Pókembert itthon a 20. számtól vettem, azt hiszem az volt mikor a Vészmanóval megküdzött, aztán elment a Titkos háborúba és a fekete rucival tért vissza. Asszem a 70. számig vettem, pontosan nem tudom, akkor hagytam abba, mikor gimibe mentem és úgy döntöttem, hogy egy fiúnak már nem kell vennie képregényt:):):):) Helyette a neten olvasom most:D

pepo05 2009.06.02. 19:51:30

Sziasztok!

Hát ha jöhetnek a kritikák, akkor én élnék is most vele. :)
Ez most tulajdonképpen egy összefoglaló lenne? vagy ajánló? mert nem tudtam eldönteni.

Más:
Ben bácsi nem egy sima nevelő, hanem Peter nagybátyja. Nem mindegy.
A híres mondat nem hatalommal szól, hanem mindenhol így van fordítva: " A nagy erő, nagy felelősséggel jár" Erre azért harapnak a honi rajongók.

Pókember legnagyobb ellenfele távolról sem a Vezér. Ezt honnan vetted? Ha már legnagyobb ellenség kell akkor Norman Osborn.

Egy ilyen gyorstalpalóban illene megemlékezni Pókember legnagyobb szerelméről, Gwen stacy-ről. :)

Ja, és ha folyamatosan haladtál az időben, miért maradtak ki olyan események, mint a One more day, vagy a Brand new day? Ugyanis Mary Jane és Peter már nem házasok.

RyuK 2009.06.02. 20:24:52

Grat az íráshoz. Mint ahogy előttem is írták, nem tökéletes, de élmény volt olvasni. Csak így tovább ;)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.06.02. 21:14:34

@pepo05: Szerintem a One More Day-t legszívesebben mindenki elfelejtené, úgy ahogy van a szerzőt pedig kikötnék egy lámpaoszlopra:)

pepo05 2009.06.02. 21:42:24

Az igaz, de az már más kérdés. Sajnos még mindig a Pók történelem része hivatalosan, csak nem akarják reboot-olni azt a borzalmat. Pedig én is elfelejteném hidd el. Szegény Harry-t is visszahozni, minek? JMD olyan szépen megírta a halálát...

És persze a Vezér bérgyilkosa kilövi May-t, de a vénasszony nem hal meg! Neki is van képessége, a halhatatlanság. Ehelyett inkább MJ-t választják el Peter mellől. Borzalom az egész.

SpockCooper · http://spockcooper.blog.hu 2009.06.02. 21:48:14

Én is szívesebben olvasnék összefoglaló helyett részletesebb leírást az olyan cselekményekről, amik kimaradtak azoknak akik a Csodálatos Pókember megszűnése után már nincsenek képben. Pl engem a klón sztori akasztott ki, mi lett vele végül ? Miért nem házasok MJ és Tiger?

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2009.06.02. 21:49:16

Gratulálok az íráshoz Centurio!

Ha előrukkolsz az Alakváltókkal, akkor jövök ám majd:)

Két dolog még:

1. Transformers-képregényeket mért nem árusítanak itthon? Spawnt miért hagyták abba? Manga szarok az kell, Man-Thing, Justice League, Transformers, Spawn, Faust ezek nem kellenek... Pedig a robotos 2. számában Spider-Man is szerepel.

2. Nekem inkább a Pók elelnfelei tetszenek: Venom, Mysterio, Dr. Octopus. De maga a hős sose volt szimpatikus.

pepo05 2009.06.02. 22:20:37

"Pl engem a klón sztori akasztott ki, mi lett vele végül ? Miért nem házasok MJ és Tiger? "

A klón sztorik befőttek. Vagy 5 évig húzták, de miután elment a zsneiális deMatteis, széthullottak a dolgok, nem volt már egységes koncepció, az írók össze-vissza írtak el egymás mellett, aztán az emberek már azt sem tudták, hogy akkor mivan. Bekavartak mindent már a végére, a végén az jött ki, hogy akkor valójában mégsem Peter a klón, hanem Ben. Ez ott bizonyosodott be, hogy kiderült, hogy Norman Osbonr állt az egész buli mögött(halleluja, kínjukban már nem tudtak mit kitalálni, hát feltámasztották a nagy manipulatort) és a röpdeszkája beleszállt szegény ben-be, aki mivel klón volt szépen elporladt, amikor meghalt. de az eladások olyan szinten leesketk, és olyan negatív rajongói vélemény kerekedett, hogy inkább csináltak egy reboot-ot, és az egész klón sztorit törölték, mintha sosem létezett volna. A jelenlegi marvel univerzumban ha jól tudom, hivatalosan sosem létezett kaine, vagy Ben reilly. (néha van rájuk egy-egy utalás mondjuk).

Mj és Peter azért nem házasok, mert Quesada, a marvel főszerkesztője egy faszkalap. Volt egy nagy esemény a Marvelnél, a Civil war, ahol Pókember felfedte a személyazonosságát. Rájüöttek a szerkesztőségben, hogy ez baromi rossz ötléet volt. Aztán Quesada mindig is azt akarta, hogy visszahozza a régiu idők pókemberét, amikor Peter még nagyon fiatal volt, nem volt felesége, csajozgatott itt is, ott is, nem volt lekötve. A két szerintük zavaró tényezőt végül úgy iktatták ki, hogy Mephisto-val kötöttek egy alkut, hogy minden emléket kitörölnek egymás emlékezetéből, ami egymáshoz köti őket, így szétváltak.. Mephisto törölt a valóságból mindne olyan eseményt, emléket, ha jól tudom, ami kettejüket összeköti...hogy miért volt mindez? Le sem írom, mert az még nagyobb baromság. nagy xarban vannka mostanában a Pókember főcímes képregények, mert a színvonal a béka feneke alatt van.

"Transformers-képregényeket mért nem árusítanak itthon? Spawnt miért hagyták abba? Manga szarok az kell, Man-Thing, Justice League, Transformers, Spawn, Faust ezek nem kellenek"

mert nincs rá kereslet. Mert az az általános vélekedés, hogy a képregény gyerekeknke való, és ciki. Helyette van egy csomó manga, mert az cool és divatos..a buta tinilánoyk, meg veszik meg mint a cukort, hiába a sokszor nem a legjobb mangákat adják ki itthon. A Hihetetlen pókember is befuccsolt a 27. szám után itthon.

Spwan is azért szűnt meg, mert nem érte meg kiadni. nem volt rá kereslet.

Szerencsére vannak kis kiadók, akik időszakosan, kötet formájában kiadnka egyben Pókember, vagy más történeteket, pl Fumax, Kingpin és társaik.

pepo05 2009.06.02. 22:25:34

Az is nagy szerencse, hogy a Watchment kiadták itthon, hála a carthapilus kiadó az alexandra fiókkiadója, elég sikeres lett a kötet, nem úgy mint a kisebb kiadók könyvei, amelyek azért hajtanka, hogy ne termeljenek nagy veszteséget.

Vannka azért próbálkozások minőséi képregények kiadására. Pl a Kingpin megjelentetett 4 db vertigo kötetet, amiben Y az utolsó férfi, A prédikátor és Hellblazer történetek mentek, de sajnos az is megszűnt, mert sok veszteséget termelt. A kiadó tulaja jóbarátom, ha minden igaz lesz egy külön Y kötet nemsokára, ha az nem fogy rosszul, azt a sorozatot folytatja.

Ja, és olyan infók is vannka, hogy Neil Gaiman klasszikusából, a Sandmanből is fog megjelenni itthon.

SpockCooper · http://spockcooper.blog.hu 2009.06.02. 22:58:40

Kösz pepo. Még jó, hogy abbahagytam az olvasást amikor még szépen haladtak a dolgok Parker életében. A képregény árakról annyit, hogy 3000Ft egy keménykötetes kiadás , na én ennyiért veszek egy bluray filmet angliából, konkrétan a Sin City kétlemezes kiadását per pillanat.

VVega · https://debugme.eu/ 2009.06.02. 23:06:09

@SpockCooper: hát ha mind legalább fele olyan minőséget képviselne, mint a Watchmen, akkor nem sajnálnám rájuk a pénzt.

pepo05 2009.06.02. 23:08:59

Erről csak anniyt, ha többen vennék, kevesebb lenne a postaköltség, akkor olcsóbb lenne. De ugyanúgy, ahogy a filmet megnézed többször, a képregényt is olvasod többször. :) mellesleg vannka 2500 ft körüliek, amit kedvezményesen meg lehet rendleni mondjuk a bookline-ról 2000-ért. És egytől egyik kiváló minőségűek, nem olyan wc papír minőség, mint a mostani CsodaPók. Meg ha azt nézed, 500 ft egy 24 oldalas füzet, kint sem sokkal olcsóbb, egy 100-120 oldalas kötetért nem olyan túlzó az az ár.

A kiadók nem azért dolgoznak ilyen árakkal, mert ezen akarnak meggazdagodni. ezek a kiadók kis kiadók, tulajdonosaik egytől egyig rajongók, a képregénykiadást nem úgy tekintik, mint üzleti lehetőséget, hanem valahogy próbálnak segíteni a hazai rajongókon. Ha már ettől is kevesebbért adnák, tuti bukta lenne az összes kötet és hamar befuccsolna a kiadás. Valamit valamiért.

pepo05 2009.06.02. 23:16:16

Vvega: szelektálni kell, akkor ne a szuperhősös cuccokat v edd. :)
Van itthon 4 Sin City kötet, vagy van az a 4. vertigo. Lesz elvileg sandman. Ha a Carthapilusnka bejönne a dolog, akkor terveznék több klasszikus kiadvány kiadását is.

Batman kötetekben is vannak sokkal jobbak, mint az átlag szuperhős szint, megjelent már itthon Miller Első éve, meg az arkham elmegyógyintézet is Morrisontól. Az egy szürreális művészeti kiadvány, nem is képregény. Joker totális újraértelmezése mellesleg, zseniális.

Van jóféle horrorképregény, fumetti kategóriájú, pl a Damphyr.
vagy van nagyon jó sci-fi képregény, a Metabárók kasztja, ráadásul nem is amcsi, hanem francia, szerencsére.
Azért a szuperhősös kötetekből sem a rossz történetek kerülnek kiadásra, arra azért ügyelnke a kiadók, hogy ha már kiadnka valamit, az jó is legyen. Persze a vásárlók többsége a fiatalabb korosztályból kerül ki, így az ismeretlenebb, de mélyebb hőskarakterek kiadására kevés az esély, de hát valahol el kell kezdeni. Amúgy hős vonalon is vannka mesterművek, elég csak a rising Starsra, vagy a supreme powerre gondolni.

Ha a batman kötetek jól mennek majd, lefogadom, hogy a The Dark Kinght Returns is megjelenik majd, ami azért korszakalkotó darab.

pepo05 2009.06.02. 23:18:50

Elnézést a flood-ért, de a Midnight nation is nagyon jó képregény. Érdemes elolvasni, bár a végén olyan durva monológ van, hogy csak nagyon jó angollal lehet igazán megérteni.

Jah, Alan Moore swamp thingje meg személyes kedvencem.

VVega · https://debugme.eu/ 2009.06.02. 23:30:06

Iron Centurio-nak pedig el is felejtettem gratulálni az első, igencsak sikeresnek bizonyuló bejegyzéséhez :)

Iron Centurio 2009.06.03. 07:27:58

Látom érkeztek a kommentek. Mind két oldalról. Na de a kritikákból tudok tanúlni ^-^. Szóval köszi. Most még reggel van, de délután adok választ a felmerűlt kérdésekre a kommentek alapján. Mint a Vezér incidens és a hasonlók.

Iron Centurio 2009.06.03. 16:27:26

Összefoglaló, vagy ajánló? Inkább összefoglaló, de részben ajánló is.
Ben bácsi incidensért elnézést kérek, de gondoltam, aki kicsit is olvasta, vagy látta a Pókember filmet/képregényt, az tudja.
" A nagy erő, nagy felelősséggel jár" ez rengeteg vitát kibonthat. Sehol, semelyik képregényben, filmben, sorozatban, nem ugyan úgy hangzik el. De a lényegen szerintem mit sem változtat.

A Vezér. Hogy mért a Vezér? Mivel egyéni vélemény alapján döntöttem. Egy maffiafőnök sokkal nagyobb befolyással fog bírni, mint egy kissé elmebajos és kizofrém egyén. Osborn, inkább egy púp, ami sose fog elmúlni. A Vezér, ellenben befolyásos egyén, aki nem egyszer bizonyította be hatalmát szerintem.
Viszont Vezér mellett, kik még nagy ellenfelei szerintem, a kis család, Venom + Vérontó.

Gwen Stacy kimaradt. Bocs, nem állt szándékomban kihagyni.
One more day, és a Brand new day. Rakás szar. Erről ennyit, tovább nem jellemezném. Egy kis kosz, amit minél hamarabb el kell felejteni :) . Csak a szépre emlékezzünk.

SpockCooper · http://spockcooper.blog.hu 2009.06.03. 20:14:55

A Batman első év tényleg jó volt, Frank Miller neve garancia.

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2009.06.03. 22:57:52

Amik itthon megjelentek keménykötésű képregények, azok szinte mind minőséget képviselnek valóban, és megérik a több ezer forintot. A mentalitással van baj, ez a graphic novel koncepció nálunk nem létezik máig sajna.

pepo05 2009.06.03. 23:46:29

hesgotcancer: Ezt hogy érted konkrétan?

SpockCooper: ha az tetszett, feltétlen olvasd el a The Dark Knight Returns-öt, szintén Millertől. Kár, hogy a képregények helyett filmezésre adta a fejét, szegény Will Eisner öngyilkos lenne, mit csinált a Spiritből.

Iron Centurio:
"" A nagy erő, nagy felelősséggel jár" ez rengeteg vitát kibonthat. Sehol, semelyik képregényben, filmben, sorozatban, nem ugyan úgy hangzik el. De a lényegen szerintem mit sem változtat."

na ezt most igazán nem értem. A magyar Csodálatos Pókemberekben (az ultimate-et nem tudom, abból hébe hóba vettem, mert rossz), meg a hihiPókokban is mindenhol ERŐ-vel volt írva, egyáltalán nem volt hatalom a szó. Ha az emlékezetem nem csal filmben is így volt, de a rajzfilmke, mesék, filmke lényegtelenek, a képregényekben erő szerepel mindenhol.

Osborn egy púp? :d Fú..ha most gonoszkodni akarnk megkérdezném, hogy mégis hány Pókember képregényt olvastál, de mivel szubjektív véleményed volt, így nem teszem. Mindenesetre az biztos, hogy Osborn nem csak egy púp ami soha nem múlik el. Zseniális biokémikus, ráadásul dúsgazdag. Hatalma van nem csak az alvilágban, hanem magasabb körökben is. A rehabilitálása után speciel a Thunderbolts vezetője volt, most meg ő speciel a SHIELD vezetője. Megölte Gwen stacy-t, élve eltemette May nénit, számtalanszor megkeserítette már Peter életét a manó jelmez. Nem mellesleg Osborn is nagyon jó taktikás, remekül mozgat sok szálat a háttérből, tipikusan az a hátulról irányító nagykutya és sokkal közelebb áll személyében Peterhez, mer mivel a vezér elsősorban Fenegyerek ellenség. Osborn egyedül Pókemberé. Ezentúl nem tudom, miért lenne a Vezér a legnagyobb. Vérontó meg max erőben lehetett a legnagyobb ellensége, de ha így nézzük, a Tri-Sentinel volt peter legnagyobb ellensége. :D

Az OMD, BND legszívesebben én is elégetném, de jelenleg a Póktörténelem része, hiába nem szeretnénk, hogy az legyen. ;-)

Iron Centurio 2009.06.04. 05:48:45

„A nagy erő, nagy felelősséggel jár”-ra még mindig visszatérek akkor és tökéletesen kibontom.
A képregényben erővel szól, pont úgy, ahogy te írtad. A filmben, „nagy erő, nagyobb felelősséggel jár”-ként szól a mondat. A mesében (régen a FoxKids-en adták) ott úgy szól ahogy én mondtam.
Most pedig olyat mondok, hogy el ámulsz. A valódi fordítása a dolognak:
„Nagy erővel, nagyobb felelősség érkezik”
Szóval ezzel csak annyit szeretnék mondani, hogy már ez a mondat, hála a magyar nyelvnek, mely olyan választékos, már legalább 5-6 variációban feltűnt. Bár abban valóban igazad van, hogy a legelfogadottabb „A nagy erő, nagy felelősséggel jár” idézet.
A power-nek számos fordítása van. Első sorban erő, de a hatalom is ott szerepel.
HA viszont már ennyire foggal körömmel ragaszkodnak a rajongók magyar országon, ehhez a valóban fontos memento szövegre, akkor mi jogunk van honosítani :P ???
Nem mindenhol így kéne emlegetni?:

„With great, power comes great, responsibility.”
Ben Parker

!Osborn Vs. Vezér! Ebből nem fogok engedni :). Majd nemsokára ezzel kapcsolatban jön akkor egy megmérettetés. Nem fogom kijelenteni, ki a legnagyobb ellenfele az ízeltlábunak, csupán érveket/ellen érveket hozok fel. Mindenki döntse el maga.
Persze egy újabb irományra gondolok.

pepo05 2009.06.04. 09:57:44

Ez általában úgy működik, hogy ha képregényekről van szó, illik úgy leírni egy klasszikus, szállóigévé vált, ikonikus mondatot, ahogy a képregényben is van immár 20 éve!
Az hogy mesében hogy volt, filmben hogy volt lényegtelen, nem a filmről írtál és nem is a meséről. Lehet nagyon szálkásnak tűnik ez a kötekedésem, csak úgy gondolom egy ilyen mondat tiszteletben tartása alap, ha már Pókemberről írunk, különben minden mondatot amit idézünk lehetne akárhogy írni.

Mi jogunk van lefodítani? Hát pontosan ugyanannyi, mint lefordítani a green goblin, Wolverine és egyéb neveket: magyarok vagyunk, magyarul beszélünk.

talgaby 2009.06.04. 12:34:19

Hajaj, hol is kezdjem...
Mondjuk legyen az idézet. Eredetiben "With great power there must also come-- great responsibility." (Amúgy Ben bácsi sose mondta ki ezt, később adták a szájába, de ez lényegtelen.) Vagyis ha már fordítani akarod, akkor "A nagy erővel... nagy felelősségnek is kell járnia." lenne. A rajzfilm meg egy dolog, a fordítása már más. Még ha elvonatkoztatok attól, hogy a nyomtatásban megjelent neveket se voltak képesek használni, akkor is az egyik legrosszabb fordítást kapott sorozat, ami valaha megjelent a magyar tv-ben a szintén foxos X-Mennel együtt (ami azért fura, mert alapvetően animációs filmek szinjkronját jó minőségben szoktak kihozni idehaza). Azon kívül meg a nagy erő- nagy felelősség akármilyen módosulata szokott keringeni. AMúgy az amerikai verzióban is folyton más és más, az eredeti kitalálója is vagy háromféleképpen írta.
Osborn vs. Fisk... a képregényeket nézve az egyikük jelenleg Amerika vezető embere, a másikuk pedig néhány martalóc segítségével próbál magának kiépíteni egy bűnszövetkezetet. Fisk klasszikus maffiavezér volt mindig is, nem is illett a Pókemberbe, kivették gyorsan onnan, és áttették a Fenegyerekhez. Osborn meg... a machinátortól egészen az értelmetlenségeket zagyváló pszichopatáig volt már minden, de nagy átlagban Pókember életének összes komoly katasztrófája (első szerelmének halála, legjobb barátjának idegösszeroppanása és halála, a gyereke elvesztése/feltételezett megölése, a testvére meggyilkolása stb.) Norman Osborn számlájára írható. Fisk ezzel szemben egy megmagyarázhatatlan indokú meghiúsult bérgyilkosságot tud csak felmutatni a nagynénje ellen (Fenegyereknél ez a lista egy pöttyet hosszabb). És ha már a filmekkel jövünk, a Vezért a Fenegyerek-filmbe rakták, Normant meg az első Pókemberbe. Ez azért ad némi nyomravezetést, nem? :)
Ja, és Catwoman Batman ellenfele.
Kb. ennyi észrevétel. Amúgy az írás bevezetőnek korrekt, de a Pók-téma már valahogy idehaza is annyira lerágott csont, hogy nagyon nem tud senki se újat mondani róla vagy nagyon ismeretlen infókat felfedni. Mármint olyanokat, amik a nagyközönségnek is érdekesek lennének. :)

Iron Centurio 2009.06.04. 14:21:15

Na jó. Meggyőztetek,. Osborn valóban a nagyobb ellenfél Parker számára. Bár én a Vezért nagyobban kihasználnám/használtam volna.
Elismerem, OSBORN az igazi ellenfele.

A monológról meg nem szeretnék már többet beszélni. A latin ifézeteket akkor mért nem fordítjuk le? Azokat is 80%-ba latinúl mondják. Ben bácsi szavain én már nem vitázok tovább. Annak se vége nem lenne, se hossza.

Osborn vs. Vezér blog elmarad, mivel meg lettem győzve. Ezért nemsokára jön egy képregényelemzés...

SpockCooper · http://spockcooper.blog.hu 2009.06.04. 19:26:51

Ma előkészítettem reggel az aprót is, hogy veszek egy Hihetetlen Pókembert 550Ft-ért, erre az újságosnál csak Csodálatos P. volt 775Ft-ért, belelapoztam és inkább ugyanennyiért vettem egy National Geographicet.

pepo05 2009.06.04. 23:39:35

hihiPók már megszűnt régen a 27. számmal. Az X-men is. Ne is keressétek.

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2009.06.07. 19:33:14

@pepo05: Jaj, bocsánat, hogy most válaszolok csak, nem jártam errefelé:) Arra gondolok, hogy a 80-as években magasabb szintre emelődött a képregény, mint médium. A graphic novel kifejezés ekkoriban terjedt el, és kezdetben a magasabb minőséget képviselő, keménykötéses, gyűjteményes kiadásokat illették ezzel a névvel, később aztán sajna minden sz*rt megjelentettek a kiadók gyűjteményes formában, hogy még több pénzt sajtoljanak ki az emberekből, szóval ledegradálódott szimplán "drága kiadású képregény"-re a jelentése. Ennek ellenére a mentalitásban nagy változást hozott ez az idő és kifizettek az emberek ugyanannyi pénzt egy graphic novel-ért, mint egy sima könyvért, mert sok graphic novel ugyanakkora művészi értéket képviselt, ha nem többet, mint pl. egy aktuális bestseller. A nevesebb írók egyébként nem is szeretik a graphic novel kifejezést, csak egy olcsó marketingtrükknek tartják, egy csicsás név, a "comic book" legtöbbjük szerint több, mint ideális. Én is ezzel értek egyet amúgy. A másik pedig, hogy persze, még ma is lenézett a képregény formátuma bizonyos körökben, de ez a 20-30 évvel ezelőtti reveláció-szerű megújulás nagy dolog volt odaát nyugaton. Nálunk viszont szerintem a könyvvásárlók 99%-a színes rajzolt füzeteket kézbe sem venne, nem hogy ugyanannyit kifizessen értük, mint egy Dosztojevszkijért, vagy ha már itt tartunk, a legújabb Dan Brownért...


süti beállítások módosítása