Hirdetés

2010. szeptember

A hónap legjobban várt filmje:

Pancser Police (The Other Guys)

Friss kommentek

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

10/0 (1) 10/0.0 (3) 10/0.5 (1) 10/1 (19) 10/1.5 (3) 10/10 (44) 10/2 (14) 10/2.5 (6) 10/3 (20) 10/3.5 (7) 10/4 (27) 10/4.5 (6) 10/5 (25) 10/5.5 (7) 10/6 (48) 10/6.5 (24) 10/7 (72) 10/7.5 (27) 10/8 (67) 10/8.5 (33) 10/9 (68) 10/9.5 (18) 100 kedvenc film (5) 100 pocsék film (5) 18as karika (1) 1979 (1) 1982 (3) 2002 (1) 2003 (2) 2004 (4) 2005 (9) 2006 (19) 2007 (56) 2008 (147) 2009 (89) 2010 (21) 70es évek (4) 80as évek (17) 9 (1) 9/10 (1) 90es évek (12) adaptáció (1) ajánló (11) ajánló/ (1) akció (119) animációs (31) anime (4) australian open (2) ázsia (7) az ev lemezei (1) bábfilm (1) belga (1) bergman (1) bűnügyi (5) butler (1) cannes (2) casting (2) cinepécs (1) coen (1) comingsoon (9) cyberpunk (1) dán (5) díjátadó (1) dínós (1) dokumentum (5) dráma (164) drogos (1) dvd kritika (1) elemzés (2) életrajzi (3) előzetes (19) énblog (4) erős idegzetűeknek (1) erotikus (1) etc (1) exploitation (1) fantasy (17) fasság (1) február (1) felhúzós (1) fesztivál (3) film (537) filmdzsungel (1) film noir (5) fincher (1) firth (1) foci (9) francia (12) friday night lights (4) friss (4) gagyi (3) gála (2) gépház (36) gilliam (1) guy (1) gyu (1) háborús (14) harcművész (8) harry potter (1) hayao miyazaki (1) hellókarácsony (1) hellokarácsony (2) himym (3) hírek (1) holmes (1) horror (118) hp (1) hps (1) ingyen (2) iszonyatjó (1) james bond (2) jean (1) kaland (24) karácsony (3) karrier (2) katasztrófa (5) kedvcsinalo (1) képregény (5) képregényfilm (23) klasszikus (3) klub (1) könyv (7) középszar (1) közvetítés (1) krimi (28) kritika (507) különvélemény (1) lehúzós (2) live (2) liveblog (1) magyar (12) magyarországon nem forgalmazott (1) májkülbéj (1) meg ne nézd (7) mese (1) mix (1) moore (1) moveast (1) moziba ne (1) moziünnep (2) mtv (1) muse (1) musical (6) napjaink (3) negyedik évad (1) nickelback (1) nolan (1) norvég (1) nosztalgia (1) oscar (3) park (1) peckinpah (4) polanski (1) poszt apokaliptikus (1) premier (1) radio (9) remake (7) reno (1) reznor (1) ritchie (1) road movie (3) robertdowneyjr (1) rob reiner (1) rodriguez (3) romantikus (55) romero (6) rövid (1) rövidfilm (6) sci fi (71) sorkin (1) sorozat (14) south park (6) spanyol (5) sport (9) svéd (1) szar (2) szatíra (2) szavazás (1) széria (1) szörnyfilm (6) tarantino (5) témázós (1) tenisz (3) tévé (12) thriller (72) tim burton (1) tom cruise (7) toplista (14) történelmi (3) trailer (5) trash (4) twitter (2) überszar (30) v (1) vámpír (7) vendégblogger (17) vendégposzt (1) video (1) videójáték (4) videoklip (15) vígjáték (110) wááá (1) western (18) woody allen (1) wuxia (1) zene (67) zen film (2) zombi (8) Sok címke

Mindenki számít!

NetworkedBlogs

The Taking of Pelham 1 2 3

2009.09.08. 20:10 - paulkemp

2 komment

 

Tony Scott nem bízta a véletlenre, s legújabb filmjét egy már bejáratott séma újragondolásával készítette el, hiszen valamikor még a '70-es években Walter Matthau-val a stábban elkészült már egyszer a Pelham 1 2 3 (melynek alapját egy bestseller képezi), mellesleg a '90-es években is eltérítették a televízió kedvéért a szerelvényt, de ez valószínűleg nem tartozik azon okok közzé, melyek a remake elkészítését lehetővé tették.

 

Ilyen jó újrázást ritkán lát az ember. Nem elég, hogy a történet megfelelően lett modernizálva, hiszen a két film közötti bő 30 év szükségessé teszi mindezt, de talán ez az alkotás lesz, az melyet mint Travolta megújulását fogjuk számon tartani. De sajnos ugyanezt hibaként is felróhatjuk az alkotásnak, hiszen más olvasatban az egész összeomlik a rengeteg aktuális lélekemelő mondanivaló alatt.

 

Persze az alapszituáció nem sokat változott (csupán egy újabb csavart kapott), hiszen Ryder (John Travolta, azaz a 74-es film Mr. Blue-ja – hogy honnan is ismerősök ezek a színekkel való megjelölések?) váltságdíjra számítva eltéríti a 1:23-kor Pelham Bay Park állomásáról induló vonatot, s túsztárgyalók helyett inkább a vonalon éppen ügyeletben lévő, egy vesztegetés miatt lefokozott diszpécserrel, Walter Garberrel (Denzel Washington, aki a Walter Matthau alakította Zachary Garber szerepét kapja legalábbis nagyjából, hiszen a két karakter jócskán eltér egymástól) tartja a kapcsolatot.

 

Persze a dolgok nem ilyen egyszerűek, hiszen a kért 10 millió dollár csupán aprópénznek fog tűnni, ahhoz képest ami a háttérben meghúzódik, de talán bőven elég ennyi a csavaros történetből, hiszen már ebből is nyilvánvalóvá válik, hogy a talán tipikusnak mondható alapszituáció és az abból fakadó kliséáradat helyett valami sokkal többet kapunk. A film nem fullad bele a helyszínbe, s így egy roppant élvezetes akció-thrillert nézhetünk, melynek legfőbb erőssége a történet (nagy része) mellett a színészi játék.

 

Mind Denzel Washington, mind John Travolta kiválóan hozza a számára megírt figurát, s érdemes megemlíteni még James Gandolfinit is (a polgármester szerepében), kinek igazából csupán a sziluettje tűnik fel időnként, de már ennyivel is képes megcsillantani mindazt, amire képes. Emeljük ki azért külön Travoltát még egyszer, hiszen a Ponyvaregény (Pulp Fiction, 1994) óta talán nem láttuk őt ennyire elemében (na jó talán azért a Get Shortyban és a Swordfishben nem volt olyan rossz), szinte sziporkázik az egykor szebb napokat megélt (azaz fenékmodell – nem ő! –, Izland, piknik) „terrorista” szerepében, mely igazság szerint a végére elsúlytalanodik, s kissé talán érthetetlen, hogy miért kellett az eredeti karakterből egy pszichopata vadállatot eszkábálni, de végül is ez a színészi teljesítményből igazából nem von le semmit.

 

Külön szót kell ejtenünk még természetesen a film vágásáról és fényképezéséről, melyek szintén nagyszerűre sikerültek. Hihetetlen jó ütemű, dinamikus alkotásról van szó, mely zseniálisan használja ki a metró adta lehetőségeket, s ráadásul remek soundtrack-et sikerült összeválogatni, mely még élvezetesebbé teszi a két órás játékidőt. Illetve arról az apróságról sem kell elfeledkeznünk, hogy megjelenik az alkotásban a modern média egy új szegmense, mely az interneten keresztül amatőr videókkal is tudósít az eseményekről.

 

Mindezen kívül még súlyos társadalomkritikát lehet kiolvasni a filmkockákból, mely főként abból fakad, hogy az egész alkotást megpróbálták a mai traumákkal átitatni, s így változik az eddigi pozitív kép szép lassan negatívvá, hiszen a '74-es változat faji felhangjait (és nem mellesleg a több szálon futó drámai feszültséget) beáldozzák a pénzügyi spekulációkért, mely súlyát már nem képesek megtartani az egyébként is nehéz terheket tartó alagutak. Hiszen ennyi mélyen szántó gondolat nem fér el ebben a moziban.

 

Mindettől függetlenül, s ha a végjáték szembesítését a Manhattan-hídon (mely egyébként is túlzásba vitt, talán már hiteltelenné váló szimbolika – kisember kontra bróker, s ugye pont azon a hídon…) leszámítjuk, egy roppant jó ütemű, nézhető alkotás, melytől nem kell sokat várni, csupán két órányi valósidejű szórakozást.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://halfpecssquad.blog.hu/api/trackback/id/tr421369502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2009.09.08. 21:00:11

Szerintem Travolta nagyon gyenge, az Ál/Arcban még jól tudta hozni a negatív figurát, de itt...fú, hát elég gáz.
A film pedig Scott nélkül sokkal jobb is lehetne, így viszont csak nézhető.


süti beállítások módosítása