Igen, az erősen felemásra sikeredett első, illetve második rész után, trilógiává bővül a frencsájz. Leterrier első két rendezésének kasszáknál való szereplése, több volt, mint korrekt, kapott is egy nagyobb falatot idénre (de azzal sem váltotta meg a világot. A Hihetetlen Hulk-ról van szó), így a staféta a kínai piacok transzformeréhez, Olivier Megatonhoz került, az írást pedig továbbra is Luc Besson (szokás szerint ő a producer is) és Robert Mark Kamen hajtotta végre. Így a bevezető végére engedjétek meg, hogy idézzek, sejthetőbbé téve a végeredményt; "Szegény ember Bondja",
Frank Martin (Jason Statham) tehetetlenül sodródik az árral, annak ellenére, hogy felhagyott korábbi munkájával, egyik pillanatról a másikra, a békés horgászat helyszínét hátrahagyva, ismét egy visszautasíthatatlan ajánlattal kerül szembe. A munkáltató (Robert Knepper) nem árul el sokat, Frank-nek egy ukrán lánnyal (Natalya Rudakova) kell kocsikáznia, de a járműtől nem mehet túl messze, hisz akkor a csuklójára erősített karperec látványos robbanással végez vele. Sima meló, míg Frank és utasa ... szokásos klisével élve, nem kezdenek érzelmeket táplálni egymás iránt.
Addig nincs is baj, míg Knepper nem adja tudtára Stathamnek, hogy most mi a stájsz, de nem ártott volna ha Besson legalább a közönséget felvilágosítja, (azér' Statham a film vége előtt 15 perccel rájön valamire, mit az emberiség prehisztorikus idők óta kitalált). Jézusi cselekedet volt összehozni egy olyan forgatókönyvet, mi a széria második részét is fényévekkel alulmúlja, teljesen logikátlan (a szerepekkel egyetemben, Knepper hiába karakteres, végtelenül idióta), erőltetett, inkoherens massza lett.
Statham vezet, rúg, átöltözik, majd próbál kommunikatív lenni a néző számára teljesen közömbös leányzóval, kinek jelleme percről-percre változik, mindeközben a szállító morcosan néz (és kísérletet tesz emberi oldalának bemutatására), majd újra. Vezet, rúg... satöbbi. De hisz, ez nem is probléma a szériát tekintve, nem igaz? Úgyis az akció menti meg a filmet... aha. Amellett, hogy a film, elődeihez képest meglepően komolyan venné magát, az akciójelenetek is szokatlanul kevesek (de ugyanolyan hihetetlenek a szó negatív értelmében, mint eddig, és hiába hagyod otthon az agyad) a játékidő másfél órájában és bizony, ezek a képkockák nem hoznak lázba, az első két rész verekedéseit elevenítették meg újra, csak épp még kevesebb ötlettel, ezt a silány végterméket a vágó degradálja még, hisz neki, valamint az operatőrnek hála az adrenalinpumpáló képsorok abszolút élvezhetetlenné minősülnek. Na vajon e megoldás honnan jött.... azér' az autósüldözés jó lett (ott villan meg igazán a remek zenei aláfestés). És ami még fájó, hogy nem használták ki eléggé a "csuklóbombában" rejlő lehetőségeket.
Statham-nek ez a karakter jól áll, pont. Ha a szemöldökét összehúzza, felszed pár kiló izmot, meg is van, más nem kell a jellegzetes orgánumán kívűl. Knepper lopná a show-t, csak nem kap elég lehetőséget, az utolsó momentumokat leszámítva, végig profin hozta szerepét. Natalya Rudakova külsejével ellentétben, annyira semmilyet alakított, hogy fel sem tűnt volna, ha a film közben Dzsordzs Májköl veszi át a helyét, így alapot adva a "Frank Martin egy buzogány" felvetésnek. Azt még megjegyezném, hogy a bejegyzés elején található Bondos szöveg a felszínt tekintve is helytálló, Bessonék ukrán lánnyal akartak konkurálni, hát... majd legközelebb. Röviden, a Szállító harmadik epizódja teljesen felesleges időpazarlás, amit fel tud mutatni, mind elkövette már korábban. 10/4 Majd talán a bejáratott három éves szünetek után a következő rész... (ahol nyilván megölik Statham csaját)