Az idei évben egész sok filmet sikerült megtekintenem, kb. heti 6-10-et, nem számoltam össze (de a blogomon mindről írtam, ha más nem 1-1 sort, ott össze lehetne számolni), de hozzávetőlegesen olyan 500 film lehet, ebből készítettem el az idei 2008-as listát. Mivel hiába mozifilmekről van szó zömével, hozzánk nem mindig ér el az adott év filmje időben, így volt ami csak most jutott el hozzám is. Íme a szubjektív lista, várom a véleményeket (a hivatkozások IMdb-linkek).
Legjobb filmek - szerintem:
01. The Fountain / A forrás (2006) 10/10
02. Batman The Dark Knight / Batman - A sötét lovag (2008) 9/10
03. Kite Runner / Papírsárkányok (2007) 9/10
04. Revolver (2005) 9/10
05. This is England (2006) 8/10
06. Into the wild / Út a vadonba (2007) 8/10
07. The Nines / A Kilencek (2007) 8/10
08. City of men (2007) 8/10
09. Walk The Line / A Nyughatatlan (2005) 8/10
10. The Diving Bell and the Butterfly / Szkafander és pillangó (2007) 8/10
11. Adulthood (2008) 8/10
12. Waking life /Az élet nyomában (2001) 8/10
13. Strings / Zsinóron (2004) 8/10
14. Taken / Elrabolva (2008) 7/10
15. Paradise now / Mennyország most (2005) 7/10
16. Wall-E (2008) 7/10
17. Before The Devil Knows You’re Dead (2007) 7/10
18. Rise of the Footsoldier / Futballmaffia (2007) 7/10
19. Reservation Road / Cserbenhagyás (2007) 7/10
20. The Savages / Apu vad napjai (2007) 7/10
Legjobb akciófilm: Taken,
Legjobb filmzene: The Fountain / A forrás, Step up2, Adulthood
Legjobb idegennyelvű film: Kite Runner / Papírsárkányok, City of men
Legjobb tévésorozat: Dexter, Dr. House
Legjobb rendező: Darren Aronofsky (Forrás)
Legjobb író: Jean-Dominique Bauby (Szkafander és pillangó)
Legjobb férfi főszereplő: Heath Ledger (Batman), Hugh Jackman (Forrás)
Legjobb női főszereplő: Rachel Weisz (Forrás)
Legjobb látvány: Restless, The Fall, The Fountain / A forrás
Legjobb operatőr: Janusz Kaminski (Szakfander és pillangó)
Legjobb zenés film: Walk The Line / A Nyughatatlan, Nesze neked, Pete Tong!
Legjobb vizuális effektus: Batman The Dark Knight / Batman - A sötét lovag
Legjobb dokumentumfilm: Sicko, Where in the World Is Osama Bin Laden?
Legjobb animációs film, rajzfilm, anime: Mézengúz, Appleseed, Le Portrait de Petit Cossette, Wall-E
Legjobb sci-fi: Cloverfiled, Shunshine, The Fountain / A forrás
Legjobb filmes ötlet: The Nines / A Kilencek
Legjobb horror: 1408
Év csalódásai: A kaptár 3. - Teljes pusztulás, Aliens Vs Predator - Requiem, Pillangó-hatás 2, Horton, Vasember, Doomsday, Kung Fu Panda, Hihetetlen Hulk, X-files Hinni akarok, Kis Vuk, Macskafogó 2
Év pozitív meglepetései: Nines, Into the wild, Taken, Adulthood, Zsinóron, The Fountain / A forrás, The Nines / A Kilencek
Az abszolút Zs-kategóriások (legrosszabb filmek, amiket semmilyen körülmények közt ne nézz meg, okulj a hibámból, íme hát pár amibe én is belefutottam): 100 Million BC Bárányok harapnak, Fido, The hive, Dante 01, Eden log, I am Omega, Outpost