A romantikus komédia (továbbiakban romkom) mostanra már szitokszónak számít, pedig ez nem mindig volt így. De valami elromlott a 90-es évek környékén. Mára pedig ugyanolyan posvány, mint a mostani paródiafilmek. Persze pénzügyileg mennek ezek a filmek, és ritkán akad köztük értékelhető is, a legtöbb azonban sablonos szar. A csúf igazság trailer-e alapján úgy nézett ki, végre egy jó kommersz romkom lesz, a filmben a közepéig meg is volt a potenciál, de aztán egy kurva nagy kihagyott ziccer lett.
Az alapsztori annyi, hogy van Mike, aki A csúf igazság című provokatív műsorban oszt párkapcsolati tanácsokat a maga szabados, macsós, nyers módján. Az egyik adásra véletlenül akad rá Abby, a szingli tv producer, majd betelefonál, Mike jól kiosztja, ahogy kell, másnap pedig kiderül, hogy a csatornája megvette A csúf igazságot. Kiéleződnek az ellentétek, majd a férfi módszereit megfogadva sikerül meghódítania a kiszemelt pasit, és kénytelen beismerni, hogy a módszerei működnek. De persze a férfi beleszeret a nőbe, és itt az egész el lett nagyon durván baszarintva.
Pedig az egész jól indul, persze néhol sablonos, de egy fasza, szórakoztató anti-romkom lett volna pár kisebb hibával. De persze meglépték a készítők a szokásos, minden második Barátok közt/Jóban-rosszban színtű szappanoperában ezerszer elkoptatott "utáljuk egymást, de aztán kicsit jobban megismerjük a másikat, és beleszeretünk" faszságot, ami tönkrevágja az egész filmet. Ráadásul az egész pálfordulás szörnyen kapkodósan lett megoldva, és teljesen hiteltelen. Abby jellemfejlődése béna, és a két főszereplő közt minimális kémia sincs.
Persze az elbaszott forgatókönyvvel se igazán lehet mit kezdeni. Heigl karaktere egy emancipált hülye picsa, aki rózsaszín lila felhőcskében él, nem életszerű, és minimálisan se megkedvelhető. Ráadásul Katherine Heigl antitalentum, eddig még csak Apatow tudott kihozni belőle valami elviselhetőt. Szar szövegeket ad a forgatókönyv a szájába, és ő ezt sikeresen még elviselhetetlenebbé teszi az állandó ripacskodásával. A film talán egyetlen pozitívuma Gerard Butler, meg a karaktere. Butler csuklóból hozza a karaktert, és a kínosabb sorokat is sikerül kevésbé kínossá tennie. Ha nem lenne benne a filmben, megkockáztatom, hogy nézhetetlen lenne, viszont az ő karakterét sajnos kinyírják a film felénél. A végén pedig még sikerül ellőni a leggiccsesebb, és legelhasználtabb romkom klisét is.
De hát eleve mit vártunk Robert Luketic-től, aki eddig olyan filmekért felelős, mint a Doktor Szöszi, az Anyád napja, vagy a Nyerj egy randit Ted Hamiltonnal?! Eddig egyetlen értékelhető filmet rendezett, ami a 21 volt, de az is inkább a forgatókönyvírók érdeme. Persze ha nincs normális forgatókönyv, nem lehet mit tenni, ebből a szempontból többek közt a Doktor Szöszit is író párosnak javaslom, keressenek egy másik szakmát, és menjenek a bús picsába. Persze volt több értékelhető momentum is a film első felében, és Butler is próbálta menteni a menthetőt, de sajnos ez el lett cseszve, pedig nagy ziccer volt, és ez nagyon felbasz. Gerard és a film eleje miatt viszont kijár neki egy 3/10.