Nem untatlak benneteket hosszú bevezetővel, csak annyit írnék, hogy egész jó év volt ez zenei téren, legalább olyan jó, mint a tavalyi.
10+1. Arctic Monkeys - Humbug - Sokak számára csalódást jelentett a népszerű banda új albuma, de szerintem simán vállalható lett. Pont annyit újitottak zenéjükön, hogy ne legyenek unalmasak, s pont annyit hagytak meg a régi hangzásvilágukból, hogy a régi rajongók se ábránduljanak ki belőlük. Kedvenc dal: Cornerstone
10. Grizzly Bear - Veckatimest - Eddig valahogy nem voltam nagy rajongójuk, a sok kritikai elismerés ellenére sem. Nem igazán vártam tehát az új albumuktól, de ahogy először meghallottam a Two Weeks első pár másodpercét, tudtam, hogy valami azért mégiscsak van bennük. Kedvenc dal: While you wait for the others
9. The xx - The xx - Talán őket hallgattam a legkevesebbet a listámról, de helyük még így is megkérdőjelezhetetlen. Valami van bennük. Kicsit popos, kicsit r'n'b-s, kicsit elektronikus album ez, s talán a két énekes harmóniája az, ami miatt ez működik. Kedvenc dal: Islands
8. Phoenix - Wolfgang Amadeus Phoenix - A francia együttesnek bérelt helye volt a listámon, hiszen két akkora slágert hoztak össze, amelyek bármelyik pop albumon megállnák a helyüket. Természetesen az 1901-ről, és a Lisztomania-ról beszélek. Ez a két szám kb olyan felkapott lett, mint tavaly a Time to Pretend. Kedvenc dal: Lisztomania
7. Franz Ferdinand - Tonight: Franz Ferdinand - Hát igen, most biztos sokan ráncolják a szemöldöküket. Bevallom, ezt az albumot vártam legjobban egész évben, s a sok negatív kritika ellenére is helye van a top 10-ben. Például a Ulysses, a No You Girls, a Katherine Kiss Me és még jó pár sláger miatt. Kedvenc dal: Ulysses
6. The Antlers - Hospice - Az év legszebb albuma. Mikor először meghallgattam, az Arcade Fire - Funeral című albumára emlékeztetett (ami mellesleg nálam az évtized albuma). Ebből könnyen ki lehet találni, hogy az album fő témája a halál, mely témát rég fogott meg ennyire szépen bárki is. Érdemes bepróbálni. Kedvenc dal: Sylvia
5. Animal Collective - Merriweather Post Pavilion - Az év leghájpoltabb albuma? Talán. De szerencsére nem alaptalanul, hiszen egy pár számtól az év legőszintébb, legfelszabadultabb popzenéjét kaptuk. És legyen ennyi elég. Kedvenc dal: My Girls
4. Yeah Yeah Yeahs - It's Blitz! - Talán ez az album nőtt legtöbbet bennem idén. Annyira, hogy ez lett a kedvenc YYY albumom. Olyan felkapott slágerek alkotják a lemezt, mint a Zero, valamint olyan visszafogott, jól megírt dalok, mint a Little Shadow. A cool albumcover csak hab a tortán. Kedvenc dal: Skeletons
3. Alec Ounsworth - Mo Beauty - Az egyik kedvenc együttesem, a Clap Your Hand Say Yeah énekesének többé-kevésbé szóló albuma került a dobogó legalsó fokára. Ezt vajon hányan hallgattátok idén? De be kell valljam, teljesen elfogult ez a helyezés, hiszen fél kezemet odaadnám egy új CYHSY albumért (najó, nem), s úgy néz ki, hogy jó ideig ezzel kellesz beérni a rajongóknak. Aki szereti a CYHSY-t, annak a kötelező, de másoknak is melegen ajánlom. Kedvenc dal: That Is Not My Home
2. The Rural Alberta Advantage - Hometowns - Egy együttest említenék meg, a Neutral Milk Hotelt (remélem róluk azért már hallottatok, ha nem, akkor ajánlom a gyors pótlást). Túlzás lenne azt mondani, hogy olyan jók, vagy hogy negyedannyira elismertek, de ha valaki azt kérné tőlem, hogy mondjak egy mai együttest, amelyik az NMH-ra hasonlít, a válaszom egyértelmű lenne. S ez elég sokat mond. Mindenképp próbáljátok be. Kedvenc dal: Don't Haunt This Place
1. Girls - Album - Meglepően ez a lemez nem szól másról, mint ... lányokról. Az énekes Christopher Owens élete közel sem nevezhető eseménytelennek, de ebbe nem kezdenék most bele, keressetek rá, érdemes. Ez sokat segíthet az Album megértésében, mely számomra egy érzelmekkel teli, néhol vidám, néhol dühös, néhol zavarodott, de mindíg őszinte rockzene, mely már nagyon hiányzott a mai felhozatalból. Kedvenc dal: Lust For Life
Pár szót a kimaradókról. Sajnos sok albumot még időm (vagy kedvem..) sem volt meghallgatni, mint például az új Flaming Lips-t, vagy akár a Yo La Tengo-t, de róluk csupa jót lehet olvasni, lehet meg kellett volna hallgatni őket időben. Kimaradtak, de azért teljesen jó lemezt raktak le az asztalra a következők: Modest Mouse, Fuck Buttons, Passion Pit, Wilco, jj, White Denim, Camera Obscura, Neon Indian, The Pains of Being Pure at Heart, Japandroids, Circulatory System, Dirty Projectors, The Termals, és még sokan mások.
Így végezetül leszögezném, hogy a lista teljesen szubjektív. Úgy gondolom az első három helyezett nem túl elterjedt itthon, de reménykedem benne, hogy páran most felfedezik őket. Saját listákat, kedvenceket nyugodtan írjatok kommentekben.
Jövőre pedig új Arcade Fire, Vampire Weekend, Spoon, The National, MGMT és Interpol lemez várható, hogy csak egy pár nevet említsek, szóval remélem legalább olyan jó évünk lesz, mint az idei. Én már várom.