Az én 100 kedvenc filmes listám. Be kellett látnom, hogy igazuk volt azoknak a tapasztaltabb arcoknak, akik azt mondták, hogy nem nagyon van értelme egy ilyennek, csak tengernyi film után. Az utóbbi pár hét alatt nem egy, nem kettő olyan alkotást láttam, aminek egyértelmű helye lenne a listán. Folyamatosan frissítgetni hülyeség, nem is próbálkozok tovább, majd pár év múlva :)
De hogy ne kenődjetek el teljesen (haha), közzéteszem a lista készítésének időpontjában (2008. 11. 09.) meghatározott 10 kedvencemet, pár szavas indoklással:
1.) MÁTRIX (The Matrix, 1999, Larry és Andy Wachowski) --- generációm Star Wars-a lesz ez, filmbuzivá válásom fő oka
2.) Volt egyszer egy vadnyugat (C'era una volta il West, 1968, Sergio Leone) --- "A" western, minden pillanata mozimágia
3.) 12 dühös ember (12 Angry Men, 1957, Sidney Lumet) --- 12 zseniális alakítás, nem is tudom, hogy van-e még ilyen film
4.) A Gyűrűk Ura - A Gyűrű Szövetsége (The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, 2001, Peter Jackson) --- "A" fantasy, fan vagyok elismerem :)
5.) Kötél (Rope, 1948, Alfred Hitchcock) --- kedvencem a kedvenc rendezőmtől
6.) Száll a kakukk fészkére (One Flew Over the Cuckoo's Nest, 1975, Milos Forman) --- elképesztő erejű film az egyéniség "tolerálásáról", a finálé meg...
7.) Nulladik óra (The Breakfast Club, 1985, John Hughes) --- megismételhetetlen mestermű, a legjobb tinifilm
8.) Diploma előtt (The Graduate, 1967, Mike Nichols) --- "Mrs. Robinson, maga el akar engem csábítani"
9.) Mechanikus narancs (A Clockwork Orange, 1971, Stanley Kubrick) --- Kubrick legjobbja
10.) Ponyvaregény (Pulp Fiction, 1994, Quentin Tarantino) --- csekk a nickem :)