Hirdetés

2010. szeptember

A hónap legjobban várt filmje:

Pancser Police (The Other Guys)

Friss kommentek

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

10/0 (1) 10/0.0 (3) 10/0.5 (1) 10/1 (19) 10/1.5 (3) 10/10 (44) 10/2 (14) 10/2.5 (6) 10/3 (20) 10/3.5 (7) 10/4 (27) 10/4.5 (6) 10/5 (25) 10/5.5 (7) 10/6 (48) 10/6.5 (24) 10/7 (72) 10/7.5 (27) 10/8 (67) 10/8.5 (33) 10/9 (68) 10/9.5 (18) 100 kedvenc film (5) 100 pocsék film (5) 18as karika (1) 1979 (1) 1982 (3) 2002 (1) 2003 (2) 2004 (4) 2005 (9) 2006 (19) 2007 (56) 2008 (147) 2009 (89) 2010 (21) 70es évek (4) 80as évek (17) 9 (1) 9/10 (1) 90es évek (12) adaptáció (1) ajánló (11) ajánló/ (1) akció (119) animációs (31) anime (4) australian open (2) ázsia (7) az ev lemezei (1) bábfilm (1) belga (1) bergman (1) bűnügyi (5) butler (1) cannes (2) casting (2) cinepécs (1) coen (1) comingsoon (9) cyberpunk (1) dán (5) díjátadó (1) dínós (1) dokumentum (5) dráma (164) drogos (1) dvd kritika (1) elemzés (2) életrajzi (3) előzetes (19) énblog (4) erős idegzetűeknek (1) erotikus (1) etc (1) exploitation (1) fantasy (17) fasság (1) február (1) felhúzós (1) fesztivál (3) film (537) filmdzsungel (1) film noir (5) fincher (1) firth (1) foci (9) francia (12) friday night lights (4) friss (4) gagyi (3) gála (2) gépház (36) gilliam (1) guy (1) gyu (1) háborús (14) harcművész (8) harry potter (1) hayao miyazaki (1) hellókarácsony (1) hellokarácsony (2) himym (3) hírek (1) holmes (1) horror (118) hp (1) hps (1) ingyen (2) iszonyatjó (1) james bond (2) jean (1) kaland (24) karácsony (3) karrier (2) katasztrófa (5) kedvcsinalo (1) képregény (5) képregényfilm (23) klasszikus (3) klub (1) könyv (7) középszar (1) közvetítés (1) krimi (28) kritika (507) különvélemény (1) lehúzós (2) live (2) liveblog (1) magyar (12) magyarországon nem forgalmazott (1) májkülbéj (1) meg ne nézd (7) mese (1) mix (1) moore (1) moveast (1) moziba ne (1) moziünnep (2) mtv (1) muse (1) musical (6) napjaink (3) negyedik évad (1) nickelback (1) nolan (1) norvég (1) nosztalgia (1) oscar (3) park (1) peckinpah (4) polanski (1) poszt apokaliptikus (1) premier (1) radio (9) remake (7) reno (1) reznor (1) ritchie (1) road movie (3) robertdowneyjr (1) rob reiner (1) rodriguez (3) romantikus (55) romero (6) rövid (1) rövidfilm (6) sci fi (71) sorkin (1) sorozat (14) south park (6) spanyol (5) sport (9) svéd (1) szar (2) szatíra (2) szavazás (1) széria (1) szörnyfilm (6) tarantino (5) témázós (1) tenisz (3) tévé (12) thriller (72) tim burton (1) tom cruise (7) toplista (14) történelmi (3) trailer (5) trash (4) twitter (2) überszar (30) v (1) vámpír (7) vendégblogger (17) vendégposzt (1) video (1) videójáték (4) videoklip (15) vígjáték (110) wááá (1) western (18) woody allen (1) wuxia (1) zene (67) zen film (2) zombi (8) Sok címke

Mindenki számít!

NetworkedBlogs

A sötét lovag (The Dark Knight)

2008.08.07. 20:55 - VVega

56 komment

Hol is kezdjem? Talán ott kéne, hogy SPOILER MENTES az írás. Aztán muszáj úgy folytatnom, mert nem bírom nem kimondani rögtön itt az elején, hogy A sötét lovag 2008 eddig vitán felülállóan legjobb alkotása. Megpróbálom objektívan összefoglalni, hogy miért is, de nem ígérek semmit. Teljesen magával ragadott, túl friss az élmény, még teljesen a hatása alatt vagyok.

Kellemes lenne a történetről írni pár töltelék mondatot, de minden egyes töredék információ is csökkentené az élményt. Én óvtam is magam tőlük rendesen, mindössze kétfajta trailert láttam, azokat se sokszor, nuku spot, ilyeneken meg csak röhögtem, hogy első 6 perc kint a neten. Ma egy rövidke körbetekintést követően féltem mindenféle filmes blognak akár csak 12 mérföldes közelébe is menni, nehogy egy tahó jelöletlen spoiler kommentjébe vagy bármi másba fussak. Na, hát a sztoriból nem, de másból képeztem egy kis felvezetőt, most már tényleg térjünk rá a filmre.

Christopher Nolannek és stábjának nem kis kihívással kellett szembenéznie Schumacher második batcsöcsös ámokfutása után: vissza kellett szereznie a talán legismertebb képregényhős hitelét és becsületét, valamint végérvényesen kitörölni a nézők fejéből a csiricsálé betgörl hányadékot. Ez sikerült is nekik a Batman: Kezdődik!-kel. Most, három évre a minden reményt felülmúló feltámasztás után furcsamód hasonló helyzetbe kerül a Begins is. Na persze, nem úgy, hogy meg kéne feledkeznünk róla, mert nem kéne, de sajnos, nem sajnos 10-20 év múlva egyértelműen a Dark Knight fog eszünkbe jutni a denevérről. Hihetetlen, de ez a film képes volt szimpla ugródeszkává degradálni elődjét, a Begins szükséges lépcsőfokká, pár kör bemelegítő futássá válik a nagy meccs, a remekmű előtt. Mindenben jobb nála, kezdve a történettel, a sose látott gonosz főgonoszon és a durván odabaszós akciójeleneteken át, egészen a már-már sírnivalóan lenyűgöző színészi teljesítményekig.

A film gerincét, mozgatórugóját Joker (Heath Ledger) ördögi, pontról pontra kidolgozott, majd' tökéletes emberismeretről tanúskodó terve adja. A film elején még úgy éreztem, hogy túlzott a hype, de aztán ahogy haladunk előre, és lassan kibontakozik előttünk az őrült zseni kreálmánya, onnantól nagyon hamar ejtőernyő nélküli bázisugrássá válik a mű az emberi lélek legmélyére, néhol szívszorító drámával, máshol embertelenül racionális döbbenetekkel szegélyezve. Erre a filmre ráhúzni a képregényfilm kategóriát a pókemberi, hulki, ne adj isten fantasztikus négyesbeli, azaz a magyar nézőátlagnak és közbeszédnek nagyjából megfelelő értelemben egyszerűen sértés. Sokkal komplexebb munkáról van itt szó, mely egyszer a Keresztapát, máskor az Ál/Arcot juttatta eszembe, és talán a legtalálóbb műfaji besorolás a dráma lenne rá, vagy inkább a bűntörténeti dráma (van ilyen?). 

Kiköszörülve a Begins egyik legnagyobb hibájának tartott akcióhiányt (sztem nem, jó és elég volt ott annyi, amennyi), a Dark Knight állejtős erejű robbanásokkal és kellően dinamikusra koreografált verekedésekkel kápráztatja el azokat, akik a zakkcióé ültek be a moziba (a kis butuskák!). A puskaropógós, rombolós jelenetsorok mindig jó ütemben érkeznek, és ezek, valamint a film első felében bő kézzel szórt fekete humor okosan és elengedhetetlen módon töri meg a fullasztóan terjeszkedő anarchikus sötétséget. A legtöbb emlékezetes egysorost Joker szállítja, de szinte minden főbb karakter szájába jutott egy-egy emlékezetes beszólás.

Itt az ideje kitérni a karakterekre és persze az őket megelevenítő színészeinkre. Mekkora nagystílűséget áraszt már magából az a film, aminek elején egy csip-csup legnyúlfarknyibb szerepre is egy William Fichtner-t szerződtet? Aztán. Adjunk hálát a magasságosnak, hogy Katie Holmes "sajnos" nem szerepel a filmben. Legalább nem vágja agyon az egész hangulatot a béna dawsonos nézéseivel és félmosolyaival. Helyette itt van nekünk Rachel szerepében Maggie Gyllenhall, aki nem olyan szép csaj, de klasszisokkal jobb színésznő. Mondjuk a TDK erősen férfiközpontú alkotás (én ennek örültem, de nagyon ám), tehát nem sok ideje van csillogni. Morgan Freeman a fegyverkovács Lucius Fox bőrébe bújva ugyanazt hozza, mint a BB-ben, Michael Cane (Alfred) és Gary Oldman (Gordon) viszont sikerrel árnyalja karakterét. Tá-dá-dá-dá (dobpergés), jön a három központi figura.
Aaron Eckhart (Harvey Dent) meggyőző, lehengerlő személyiség, mint az új államügyész, majd a tragikus fordulat után sem válik vicckategóriává (á la Tommy Lee Jones), sőt. Remek produkció.
Christian Bale (Bruce Wayne / Batman) végleg bebizonyítja az eddig esetleges kétkedőknek, hogy ő minden idők legjobb Batmane. Nem balfaszkodik, mint az esetlenke Keaton, nagyságrendekkel karizmatikusabb, mint a semleges, átlagos Kilmer, valamint egyszer se jelenik meg az arcán Clooney filléres bájmosolya. Hiteles mind az akciózás, mind a drámázás terén. Csak ne hörögne!
Joker. Heath Ledger tökéletes, mindenféle béklyótól megfosztott pszichopatája úgy adja át a múltnak és a jótékony feledés homályának Nicholson túlmisztifikált bohócát, mint ahogy Michael Phelps szokta a medencében a rekordokat. Elemi erejű, velejéig gonosz és rendkívül okos játéka időtállóan fog ragyogni húsz év múlva is. Minden mozdulata hibátlan, ezzel az alakítással legendaként hagyja el a filmszínházakat. Szavakkal leírhatatlan, hogy mennyire hiányzik már most, és még mennyire fog hiányozni a filmművészetnek ez az ausztrál hullócsillag.

Összegzés. Remekbe szabott folytatás, mely tovább fejleszti elődje erényeit és helyrerakja annak minden hibáját. Filmtörténeti példákkal élve csak a Birodalom Visszavághoz vagy a Terminator 2-höz mérhető második rész. Zseniális. 10/9.5 (még egy nézés után valószínűleg kiharcolja magának azt a fél pontot még).

 

ui.: a kommentek viszont SPOILERESEK!

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://halfpecssquad.blog.hu/api/trackback/id/tr41605733

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Propeller 2008.08.07. 22:03:37

A Sötét LovagHol is kezdjem? Talán ott kéne, hogy SPOILER MENTES az írás. Aztán muszáj úgy folytatnom, mert nem bírom nem kimondani [...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2008.08.07. 22:01:24

Nagyon oda van téve az írás! Akárcsak a film.
Én majd tán reggel karcolok róla..

jamesb · http://filmhirek.wordpress.com/ 2008.08.07. 22:02:19

Igen, pontosan azért fontos ez a film, mert Nolan olyan dolgot vitt véghez, ami nem jellemző mostanság a folytatásokra Hollywoodban: emberünk fogta a saját maga által rendezett előző részt, és gyakorlatilag a földbe döngolte azt ezzel a kvázi tökéletes filmtörténeti remekművel. Hatalmas élmény, mindenképpen nézzétek meg!

VVega · https://debugme.eu/ 2008.08.07. 22:09:25

Köszi :)

Remélem hasonlóképpen nyilatkozunk majd pár év múlva a harmadik részről is. Bár ez így, itt és most, csak órákkal a TDK megtekintése után több, mint sansztalannak tűnik :)))

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2008.08.07. 23:38:12

Figyelemfelkeltő írás!
Egy hiba van benne, ne haragudj, hogy szólok, de Keaton helyett Keane-t írtál:)
Azt a fél pontot miért vontad le tőle? Én 10/10-et vártam:)

Propeller, látogass már el az én blogomra is, igaz, hogy az nem ilyen profi, meg nem értünk hozzá, de hátha lesz ott valami, amit trackbackelnél:P (Elnézést újfent az önreklámért)

Dante · http://videodrome.freeblog.hu/ 2008.08.08. 06:52:34

Én nem vágom Katie Holmest miért utálja mindenki :) Érdekes feje van, de azért nem egy szar színésznő. A film amúgy tényleg szinte tökéletes, a színészi játék kimagasló, Heath Ledger alakítása bámulatos, Oscart neki, de nem a világ legjobb filmje (mondjuk szerintem a Keresztapa meg a Remény rabjai se azok), a harmadik rész viszont ,egy erőteljesebb Kétarccal már simán az lehet :)

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.08.08. 10:24:54

bocs, nem mertem elolvasni a kommenteket, mert ma tervezem megnézni a filmet, de nekem, mint az eredeti képregények nagy rajongójának, pont az volt a BB egyik nagy pozitív élménye, hogy batmanként bale hörög, pont, mint a rajzolt verziókban.

tébácsi 2008.08.08. 10:26:47

vincentvega, kissé túlzás amit írtál. De valóban jó a film. Nicholson-os Joker szerepe nem hinném,hogy túlmisztifikált bohócot jeleníti meg. Márcsak azért sem, mert Nicholsonnak tipikus joker feje van:)

keddves 2008.08.08. 10:28:53

Két dolgot tennék hozzá, persze ez már egyéni vélemény:
- a legjobb Batman még mindig Keaton, egyszerűen több karizmája jön át
- Ledger fantasztikusat alakított, de Nicholson Jokere jobb. Persze a 13 éves tinipicsáknak a Lovagregény miatt Ledger jobban tetszik, de nem főképp az alakítása miatt.

kutyacica 2008.08.08. 10:29:21

Egy megjegyzés: ne pont az Olimpia előtt gyere légyszi Phelps-el, most a mi Lacinknak kell szurkolni :)

Amúgy jó kis írás a film meg remek - de nekem inkább nagyonjó akciófilm, szerintem az "emberi lélek rejtelmeinek feltárása" zsánerben azért futottak még és panelszerű lenne, véleményem szerint sok olyan mozzanat van a filmben, ami ebben a tekintetben nagyon klisé - de most nem lőnék le semmit.

Ugyanakkor suspense-ben, meghökkentésben és akcióban, látványvilágban zseniális, bár nekem megint egy lépéssel több a kicsit-már-megnevettető-hightech mint kéne, valamint kb 20 perccel a vége előtt már eszembe jutott, hogy "na de meddig tart?".

Amit érdekesnek találtam, h milyen lehet úgy nézni, h az ember semmit nem tud harvey dent figurájáról. Én olyanokkal néztem meg, akik így voltak vele, szerintük úgy volt a király, szerintem meg így :)

kutyacica 2008.08.08. 10:30:09

ja és Ledger egyszerűen zseniális, valóban.

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2008.08.08. 10:45:31

Én meg annyit mondanék: hype, hype, hype :D Filmes oldalról (fényképezés, zene, színészi játék satöbbi) - a filmbuzi énemnek köszönhetően - nem vagyok képes egy rossz szót sem szólni a filmre, sőt, még a forgatókönyv is igazán remek, ha az egész Batmanes, képregényes dolgot kiszednénk, most lehetne egy zseniális krimi-gengszterfilm-akció félénk. De továbbra sem tudtam megállni, hogy el ne mosolyodjak időnként azon, ahogyan egy képregényvilágot egy realisztikus világba igyekeztek beleerőltetni, és szájbarágósan mindent "észszerűen" megmagyarázni - például, hogy Kétarc létrejövetele lehetséges a valóságban is, vagy a két hajó esete.. a több száz emberből egy sincs, akinek töke lenne, mi? na persze.

paulkemp · http://halfpecssquad.blog.hu/ 2008.08.08. 10:45:43

na ma elmegyek megnézem, s majd utánna hozzászólok

Gotham city hol volt a filmben? 2008.08.08. 10:48:46

"Gotham City egy kitalált város a DC Comics univerzumban, mely mint Batman lakhelye vált ismertté."

Ennek halvány jele sem volt a filmben, így a film hangulata egy sima napjainkban játszodó akciófilmre jellemző inkább, mintsem a nagy Batman filmekre. Leforgatták a filmet, és sima egyszerűséggel rámondták NY-ra, h na akkor most ez lesz Gotham a filmbe. Így meg semmi Batman feeling-je nem volt, az, h gumijelmezes, meg fehér fejű ember rohangál az utcán a "valóságba", hááát.... Sajnos mki elfogult a filmmel kapcsolatban a Hísz Ledzsőrrel történtek miatt, és csak arra hegyekzik ki, h milyen szerepet játszott el a filmben! De maga a Batmanes filmvilág hol volt?? Na ugye.... Persze a mai kor technikai elemeivel látványos film volt, de csak mint akciókkal dús sima átlagos amerikai film. A régi Batman filmek ezért jobbak, mert az tényleg Batman városába játszodott, nem pedig a napjainkban! Hajrá Nickolson...

Kozeposztaly 2008.08.08. 10:50:02

Valóban zseniális ez a rész, SW2 és T2 párhuzam abszolút megállja a helyét. DE - és nem a csakazértisellentmondok beszél belőlem - Nekem a Begins jobban tetszett. Ott nem néztem az órámra egyszer sem, pedig sajnos már csak DVD -n néztem meg. Itt azért erre volt példa, talán egy kicsit több volt Számomra a moralizálás a kelleténél.

Joker nagyon bejött, Bale pedig most nem gyúrta pankrátorrá magát. Részemről 9 pont.

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2008.08.08. 11:08:59

A helyesírási hibák ellenére :D de igaza van a kettővel előttem szólónak, bár ha jól tudom, Chicago volt a forgatási helyszín :) Egyébként érdekes, hogy afféle nyílt titok, vagy legalábbis egyértelmű volt mindig is a Superman esetében, hogy Metropolis tulajdonképpen New York.. ez a filmben a 3. vagy 4. részre világossá is válik, mikor a Szabadság-szobor feltűnik :) A Batman esetében ez már kevéssé igaz, valódi város nem létezik, amelyhez a képregény lapjain feltűnő Gothamet hasonlítani lehetne, de az előző filmsorozatban a Mindörökké Batmanben mégis megjelenik a Szabadság-szobor, sz'al.. mindenki gondoljon, amire akar :) Az biztos, hogy a szuperrealizmus Gothamre is rányomta a bélyegét ezúttal :) Én is kérdem így: Batmanen, Jokeren, és Kétarcon kívül, akkor mi képregényszerű van egyáltalán ebben a filmben, mi köti Bob Kane és Bill Finger csodálatos kreációjához? Igazából a létező legnagyobb ellentmondás jött létre ezzel a Nolan-féle Batmannel: olyan képregényfilm, ami nem képregényfilm :)

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2008.08.08. 11:11:26

Gotham még szép, hogy nem olyan, amilyen. Wayne halála friss, a város most kezd leépülni, Joker megtette a kezdő lépéseket, a TDK végén világossá válik, hogy ez a Gotham már nem az a Gotham lesz,ami eddig volt..

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2008.08.08. 11:12:57

Ja, és még valami: Nolannek "hála" szerintem jó hosszú ideig nem fog egy Batman vs Superman, vagy egy Justice League film elkészülni, hiszen ugyan hogy illene egy másik, valódi szuperhős ebbe a "hűderealista" világba? A képregényrajongók nevében, köszönjük szépen Nolan bácsi.. inkább térne vissza a kaptafához, és egy újabb Memento-szerű formabontó filmet produkálna, annak örülni tudnék...

TPZ · http://www.grandcafe.szeged.hu/ 2008.08.08. 11:17:34

Khm, a TDK-t főleg Chicagóban forgatták...

Ezzel együtt tény, hogy a város nagyon hiányzik a filmből, hiszen a mitológia szerint ugyanolyan fontos része Batman karakterének, mint teszem azt a jelmeze. Sokan épp Gotham nyomasztó, egy bigottan vallásos ember (Solomon Wayne) által megrendelt neogót-art deco katedrál-metropolisát tartják a rengeteg maszkos idióta felbukkanásának az egyik okának. Ez a vonal sajnos teljesen elveszik, amiért kár.

Mellesleg az senkit nem zavart, hogy Batman a film alatt legalább annyi kárt okozott a városban, mint a Joker? Vagy az normális, hogy rakétavetővel törünk utat a parkoló kocsik között? És ha ül valaki az egyikben?

VVega · https://debugme.eu/ 2008.08.08. 11:20:26

Hesgotcancer! Én megértelek, de mivel nem vagyok képregényes, ezért nekem nem is hiányoznak ezek a dolgok, nem is tudnak hiányozni.
Nem képregényfilm, ebben egyetértünk, de nekem tetszik ez az ellentmondás :)

Most őszintén, kinek hiányzik a képregényes Clooney a bimbóival?

MrCain 2008.08.08. 11:25:24

Csak egy apró megjegyzés az íráshoz: Elfelejtett kivastagítani a szereplőknél Joker illetve Heath Ledger nevét. Vagy szándékosan olvad bele a szövegbe. A film tényleg csúúúcs, kihagyhatatlan!

VVega · https://debugme.eu/ 2008.08.08. 11:28:15

Hát ha a Superman Returns-re gondolok, akkor tényleg hálát adhatunk Nolannek :)))

Még egy kinek hiányzik kérdés, ezúttal a nadrágon felül fecskét hordó, általam abszolút érdektelennek, szerethetetlennek tartott acélemberre vonatkoztatva.

VVega · https://debugme.eu/ 2008.08.08. 11:31:23

Ledger neve már a negyedik bekezdésben ki lett vastagítva, ezért nem tettem meg mégegyszer, de lehet, hogy igazad van :P

Tévésámán köszi a javítást amúgy, jogos :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.08.08. 11:33:05

a film nagyon jó. a feliratok viszont borzasztóak.

H.L-t kb azóta ismerem, mióta meghalt (a korábbi filmjei valahogy kimaradtak, utólag láttam a Lovagregényt, nem nagy durranás)
Jokerként viszont nagyon ottvan. hihetetlen, mennyire jó. a hangja, a hanglejtése, a játéka. gyakorlatlag mindenkit lejátszik, elbújhatnak mellette.

egyetértek, hogy 2008 eddigi legjobb filmje

MrCain 2008.08.08. 11:38:04

Csak megjegyeztem, szerintem alakít akkorát, hogy megérdemelje a kiemelést.

Köszi, hogy javítottad a bénázásom.

Zsolt 2008.08.08. 11:47:12

"milyen lehet úgy nézni, h az ember semmit nem tud harvey dent figurájáról."

Ki az a Harvey Dent? :D

Robin Hood · http://robin.blogol.hu 2008.08.08. 12:30:04

Tegnap néztem meg a filmet és nagyon tetszett! Bár imádtam a Nicholson féle Joker "bohóc" karakterét, Heath Ledger pszichopatája nekem jobban bejött. (lásd: ceruzás bűvésztrükk)

Ja és egy ici pici de annál fontosabb hiba... Sir Michael Caine nem "Cane" nek írja a nevét!

Jó a post, nagyon tetszett!

VVega · https://debugme.eu/ 2008.08.08. 12:37:32

Köszi :)

Elírás javítva :)

paranoir 2008.08.08. 12:56:13

Előszöris, Dante, ne zavarjon, hogy Kétarc meghalt.
Másodszor, a film jó, de nekem csalódás volt. Nem akarom én a köteketőd játszani, hónapok óta vártam, hírzárlat, a meglepetés ereje stb, de csalódottan jöttem ki a moziból. A sztori túlburjánzik, tele van látványos, drámai erejű, de felesleges momentumokkal. Minek a hong kongi epizód? Gordon megrendezett halála miért? Alfred hol eltűnik, hol felbukkan. A sok szál epizodikussá teszi, zavaró, megbontja a szerkezetet, amit Nolan nem tud olyan biztos kézzel vezetni, mint a Mementoban vagy a Tökéletes trükkben (utóbbi: legjobb film!) Kétarcot úgy ahogy van ki kellett volna hagyni (vinni a harmadikba), mert az utolsó negyedórabeli megjelenése, hiteltelen átváltozása megnyomorítja a figurát, ráadásul halálával és dramaturgai szerepével újbóli megjelenése ki is van zárva, kár érte. Nolan piszkos jó rendező, az újgenerációból csak ő és Aronofsky nem bőgött le eddig, de tény, hogy az akciószekvenciákhoz nem ért. A dinamikus vágású, rángó kamerás rohanás nem jó, tudom, hogy nem akciófilm, de akciójelenetet műfaj szerint kell integrálni, a látványos verekedések egyáltalán nem látványosak csupán díszítőelemek (ezt leginkább a közelharcokra mondom, de az alagutas autósüldözés is elkapkodott). Az átlag amcsi film szájba akar rágni minden momentumot, ezt kerülendő Nolan méretes lukakkal akarja a feszültséget fenntartani, de csak szétszabdalja a struktúrát, viszont Joker jellemét egy igazán gagyi és felesleges Alfred szájába adott sztorival mutatja be, mintha nem tudnánk rájönni, hogy milyen is a figura. Itt jegyzem meg, Ledger zseniális, Joker maga a tökély, és a rendőrautóból kihajolós pár másodperc már most filmtöri, esszenciája az őrületnek és színészi játéknak. Batmant halovány, fejlődni nem tudó/akaró hőssé degradálja, a végső áldozatvállalás hiteltelen, erőltetett előszikrája a harmadik résznek és kimondottan méltatlan a karakterhez, ne legyen már Batman Superman féle megváltó, aki átveszi az emberiség bűnét. Jelzem, először a Tökéletes trükk sem tetszett, hasonló érzelmekkel jöttem ki a moziból, mint most, de 18 megtekintés után a legnagyobb kedvencem, hibátlan ragyogó filmnek tartom, ez megtörténhet a Batmannel is, de elsőre, talán a hype és az elvárások miatt ez nekem csalódás volt.

attttti 2008.08.08. 13:08:16

Ez a film, ez kész :D
No de hogy szárnyalják majd ezt túl 2010-ben Heath nélkül? Nem lesz egyszerű...
Nah jó ez is csak egy vélemény mint azé akinek nem tetszett a film:
Kéremszépen én innentől fogva hülyének nézem azt akinek ez nem tetszik XD

u.i.: Tumbler rest in pieces....

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.08.08. 13:10:02

Nekem az eddigi Batmenek nem jöttek be igazán, a sok pozitív kritikát meg már annyira tömény olvasni, hogy el se hiszem, hogy ez az évtized filmje...
Majd megnézem előbb-utóbb, de valahogy nem villanyoz fel, inkább akkor már Superman vagy jöjjön a Csodanő

Cable 2008.08.08. 13:15:52

Ez a poszt tökéletesen tükrözi az én véleményemet a filmmel kapcsolatban, még így spoilermentesen is! :)
Nem értem amúgy azokat, akik nem voltak elégedve Ledger alakításával. Persze ízlések és pofonok, de szerintem tökéletesen egyévált Nolan Jokerével (ami nálam simán dobogós a "minden idők legjobban sikerült negatív karakterei" listámon), és ezt nem kegyeleti hype miatt írom.
Akinek meg a Mindörökké Batmanes, neonfényes, technopartys, hupilila Gotham hiányzik, annak nem való ez a film.

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2008.08.08. 13:19:34

Cable - Joker, mint negatív karakter? Szerintem ennyire nem egyértelmű a dolog :)

attttti 2008.08.08. 13:19:46

koimbra: Te a téma kontárja vagy ugye tudod :D :D :D
Na jó viccet félretéve egy próbát azért tényleg megér :)

paranoir 2008.08.08. 13:21:51

Nekem Tim Burton sötét, bizarr világa speciel jobban bejött, Nicholson Jokere tényleg más karakter, de nem fair Ledger-rel hasonlítgatni. Ott Joker egy hisztérikus karakírozott alak, aki a táncolós, idétlen vihogós önmagával abszolút rendben van. Azért ha megnézitek nem kevés tisztelgés van Nolantől Burton irányába Jokeren keresztül, ld. Joker gyilkolás előtti zsolozsmája, másrészt a Joker és nagy pisztoly vs Batman és járgánya epizódok.
És nálam akkor is Pingvin a legszebben felvezetett tragikus gonosz.

Badka 2008.08.08. 13:33:53

Ezt a filmet még nem láttam, viszont az eddigiekből nekem még mindig a legelső tetszett a legjobban. A Batman: kezdődik meg egykét jelenetet kivéve egy szánalom volt szerintem (és nem a kevés/sok akció miatt), bár a többi Batmannél az elsőt leszámítva talán tényleg jobb volt.

Csak remélni tudom, hogy ez a mostani film tényleg jó lesz.

2008.08.08. 13:42:12

Badka, ha a kezdődik nem jött be, ez még annyira se fog. Egyébként tényleg az első a legfaszább.

ekrekirts 2008.08.08. 13:53:27

nekem a nolan féle batmenek sokkal inkább bejönnek, mint a régiek. ez a film meg egyszerűen csúcs, minden tekintetben, szereplők story, akciók stb... btw pont ugyanezt gondoltam én is joker karakteréről amit írtál, hogy pöppet túlzott volt a hype, aztán haladva előre a filmben lesz egyre jobb és jobb, simán megérdemel egy oscart ezért az alakításáért. sztem az eddigi legjobb gonosz a batman filmekben. Nicholson jokerével meg felesleges hasonlítani, teljesen más a 2..

attttti 2008.08.08. 14:36:50

paranoir: És pont Joker bégső elkapását nem említetted mint "tisztelgést" :D

lunatik 2008.08.08. 14:40:59

hello,

én azt nem igzán értettem hogy joker az "őrült", meg a "tervek nélküli ember" a filmben, de a dolgok amiket végrehajt - van amikor látszólag egyedül, órák vagy kevesebb idő alatt - mégis csak hosszú és pontos tervezés által megvalósíthatók. bár gondolom a mai filmekhez szokott nézőnek ezek nem tűnnek lehetetlennek, hiszen pl. jack bauernek is mindig minden véletlenül összjön. ilyen pl a bankrablás az elején ahol mindenkinek pontosan azt kell tennie amit tesz mert ha egyik is hibázik, már nem jön össze. vagy a kórház bombákkal való teletelepítése, ami gondolom a kiüríttetés után történt percek alatt.
sztem a nicholson féle jokerhez jobban megy ez a tervezett őrület, benne érezhető vmiféle kimértség és meggondoltság.
és sztem keaton jobb volt bruce wayne-nek és bale jobb álarcos batmannek.
na ennyi, amiről nem írtam az jó.

Cable 2008.08.08. 15:03:24

Edemen: Persze, ez nézőpont kérdése. :) Írhattam volna, hogy "főgonosz", de abba is bele lehetett volna kötni, nem is kicsit.

harcibarbi 2008.08.08. 16:38:06

Paranoir

TwoFace nem halt meg, fogalmam sincs, hogy mire alapozza ezt mindenki. Pláne, mikor még ott rezgett egy darabig a földön, csak utána már másra terelődött a szó. A lehetőség, hogy életben maradt, lazán ott van.
A következő filmben simán el tudom képzelni, hogy a főgonosz 2Face, és Joker valamiféle mellékszerepet kap. H. L-t nyilván nem tudják pótolni, ezért nem érdemes nagy jelentőséget tulajdonítani neki a filmben, különösen, ha tényleg 2010-re tervezik -

VVega · https://debugme.eu/ 2008.08.08. 17:32:25

Szerintem sem halt meg Dent. Ő lesz a főgonosz a harmadik részben, nem?

harcibarbi 2008.08.08. 17:52:13

Egyértelműbb nem is lehetne szerintem.

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2008.08.08. 17:54:30

a harmadikra Rébusz - Macskanő kombó a legvalószínűbb,Nolan sem idegenkedett el a gondolattól és már van is aki bejelentkezett a szerepre

VVega · https://debugme.eu/ 2008.08.08. 18:08:53

Ez még a blikkes pletykák szintjén áll, de ha esetleg jönne Depp és Jolie.....hát nem lenne gyenge :)

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2008.08.08. 18:10:37

Depp és Jolie? Wtf? :)
Rébuszra David Tennantot, Macskára Sarah Michelle Gellart vagy Kate Beckinsalet hallottam :) lehet lemaradtam

ekrekirts 2008.08.08. 18:20:34

Én már olyat is hallottam, hogy Aaron Eckhart 2 részre szerződtették még anno. szal sztem még nolen se tudja mi lesz :D bármi lehet

attttti 2008.08.08. 18:40:50

Eckhart mondta hogy szívesen vállalna még egy filmet, tehát még nem szerződtették...

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.08.08. 19:59:56

Angelina csak szeretne Catwoman lenni. Persze ezzel nem azt mondom, hogy ne illene hozzá a szerep.
www.manna.ro/kutyu/Angelina_Jolie_Catwoman_szeretne_lenni_2008_07_29.html

pranoir 2008.08.09. 01:34:51

Ha a következő részben Rébusz lenne a főgonosz, szerintem kurva nagy vétek lenne kihagyni Jim Carrey-t, nagyon megérett a szerepre, poén is lenne, meg nagyon jól is tudná nyomni, esküszöm Joker szintű alakítás lenne, ahogy másodszor csinálná, én nem merném másra bízni. Kétarcot viszont el kell felejteni, nincs több létjogosultsága tovább a Batman univerzumban, eleve egy felejthető karakter.

lexxxon 2008.08.10. 16:19:47

baszki....én már 6-án láttam, 22-én nézem még1x, de olvasva ezeket a kritikákat lehet hogy nem birok addig se várni. Hihetetlenül megfogott ez a film!!!!
Oscar for Ledger!!!

VVega · https://debugme.eu/ 2008.08.10. 18:14:38

Pedig te nem is kedveled ezt a műfajt (már ha valamilyen, nem igazán megindokolható módon szimplán képregényfilmnek tituláljuk a TDK-t) :)))))

Új besorolás: képregény alapú akció-dráma :D

lexxxon 2008.08.10. 21:43:53

ebben a filmben végre nem a képregényiség a lényeg.... ez a film batman nélkül is érne ennyit! (BTW milyen szerencse hogy batman-nek nincs semmiféle szuperereje... szerintem az vont volna le az értékéből... milyen lett volna már ha, fogja a Jokert a menekülő kamionnal és felrepíti a magasba? :P)
ahogy te is írtad "képregény alapú akció-dráma" :D és éppen a "dráma" rész miatt nyert meg engem...

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2008.09.11. 07:55:38

Na, tegnap végre megnéztük a haveri társasággal. Jó későn kezdtük de senki sem aludt be :) Igazi remekmű. Lehetne dícsérni a színészeket (3-4 kiemelkedően jó alakítás van, ez máshol amgában elviszi a filmet), folyamatos feszültség és fordulatok. Lásd a hajós résznél a halálraítélt... Joker külön über kategória (R.I.P.), Bale hozza a szokásosat (Equilibrium után szvsz a 2. legjobb alakítása), a sztori agyoncsavart, rendkívül meggyőző. Nagyon fanyalogva és érdeklődéssel vártam a filmet, mert nagyon sokan agyonmagasztalják s nem mindig vagyok párhuzamban a közízléssel (ld. Ironman, ami nálam 10/2), nos bátran mondhatom, hogy ott a 9/10-pont, amit kb negyed évente adok. (azért nem 10/10, mert volt pár ccsöpögős rész, pár sablonos szöveg, pár amcsi formula, de természetesen ez még mindig a mesteri kategórián belül, mint apró kritika...

tanita · http://ingyenholmik.blog.hu 2009.07.06. 01:04:25

nekem csak Joker alakja maradt meg az egész filmből, pl. Batman ruhája egy vicc

VVega · https://debugme.eu/ 2009.07.06. 09:43:46

@tanita: de legalább nincsenek rajta bimbók :DD


süti beállítások módosítása