Hirdetés

2010. szeptember

A hónap legjobban várt filmje:

Pancser Police (The Other Guys)

Friss kommentek

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

10/0 (1) 10/0.0 (3) 10/0.5 (1) 10/1 (19) 10/1.5 (3) 10/10 (44) 10/2 (14) 10/2.5 (6) 10/3 (20) 10/3.5 (7) 10/4 (27) 10/4.5 (6) 10/5 (25) 10/5.5 (7) 10/6 (48) 10/6.5 (24) 10/7 (72) 10/7.5 (27) 10/8 (67) 10/8.5 (33) 10/9 (68) 10/9.5 (18) 100 kedvenc film (5) 100 pocsék film (5) 18as karika (1) 1979 (1) 1982 (3) 2002 (1) 2003 (2) 2004 (4) 2005 (9) 2006 (19) 2007 (56) 2008 (147) 2009 (89) 2010 (21) 70es évek (4) 80as évek (17) 9 (1) 9/10 (1) 90es évek (12) adaptáció (1) ajánló (11) ajánló/ (1) akció (119) animációs (31) anime (4) australian open (2) ázsia (7) az ev lemezei (1) bábfilm (1) belga (1) bergman (1) bűnügyi (5) butler (1) cannes (2) casting (2) cinepécs (1) coen (1) comingsoon (9) cyberpunk (1) dán (5) díjátadó (1) dínós (1) dokumentum (5) dráma (164) drogos (1) dvd kritika (1) elemzés (2) életrajzi (3) előzetes (19) énblog (4) erős idegzetűeknek (1) erotikus (1) etc (1) exploitation (1) fantasy (17) fasság (1) február (1) felhúzós (1) fesztivál (3) film (537) filmdzsungel (1) film noir (5) fincher (1) firth (1) foci (9) francia (12) friday night lights (4) friss (4) gagyi (3) gála (2) gépház (36) gilliam (1) guy (1) gyu (1) háborús (14) harcművész (8) harry potter (1) hayao miyazaki (1) hellókarácsony (1) hellokarácsony (2) himym (3) hírek (1) holmes (1) horror (118) hp (1) hps (1) ingyen (2) iszonyatjó (1) james bond (2) jean (1) kaland (24) karácsony (3) karrier (2) katasztrófa (5) kedvcsinalo (1) képregény (5) képregényfilm (23) klasszikus (3) klub (1) könyv (7) középszar (1) közvetítés (1) krimi (28) kritika (507) különvélemény (1) lehúzós (2) live (2) liveblog (1) magyar (12) magyarországon nem forgalmazott (1) májkülbéj (1) meg ne nézd (7) mese (1) mix (1) moore (1) moveast (1) moziba ne (1) moziünnep (2) mtv (1) muse (1) musical (6) napjaink (3) negyedik évad (1) nickelback (1) nolan (1) norvég (1) nosztalgia (1) oscar (3) park (1) peckinpah (4) polanski (1) poszt apokaliptikus (1) premier (1) radio (9) remake (7) reno (1) reznor (1) ritchie (1) road movie (3) robertdowneyjr (1) rob reiner (1) rodriguez (3) romantikus (55) romero (6) rövid (1) rövidfilm (6) sci fi (71) sorkin (1) sorozat (14) south park (6) spanyol (5) sport (9) svéd (1) szar (2) szatíra (2) szavazás (1) széria (1) szörnyfilm (6) tarantino (5) témázós (1) tenisz (3) tévé (12) thriller (72) tim burton (1) tom cruise (7) toplista (14) történelmi (3) trailer (5) trash (4) twitter (2) überszar (30) v (1) vámpír (7) vendégblogger (17) vendégposzt (1) video (1) videójáték (4) videoklip (15) vígjáték (110) wááá (1) western (18) woody allen (1) wuxia (1) zene (67) zen film (2) zombi (8) Sok címke

Mindenki számít!

NetworkedBlogs

TDK-ra hangolva - Batman visszatér

2008.07.21. 09:35 - VVega

47 komment

Filmrajongói szemmel nézve augusztus hetedike rohadtul messze van még, különösen akkor, ha arcunkat a box office eredmények vagy a külföldi kritikák felé fordítjuk. Így hát amíg várunk addig Ti feleveníthetitek velünk a korábbi denevéres produkciókat, én meg jól bepótolom őket. Azért nem a '89-es Batman-nel kezdünk, mert azt az egyet láttam és még egyszer nem vagyok hajlandó végig unatkozni. Gyorsan címszavakban róla tehát, hogy azért még is: unalmas, az akciójelenetek siralmasak, Keaton egy balfasz, Nicholson pedig túlértékelt. Na és akkor jöjjön a folytatás. 1992, Batman visszatér.

Te úúúristen, hát ez meg mi volt??? Én ekkora fostalicska ócskaságot még soha. Hát ez értékelhetetlen, kritikán aluli és ERRE nincsenek szavak. Ezt Tim Burton adta ki a kezéből??? Szóval Batman-nek (Michael Keaton) új ellenfele támad, a Pingvin (Danny DeVito), aki ráadásul szövetkezik Gotham egyik legaljasabb üzletemberével, Max Shreck-kel (Christopher Walken). Céljuk a város feletti hatalom megszerzése, na meg a bőregér likvidálása. Feltűnik a színen (bár ne tenné) Shreck titkárnője, Selina Kyle (Michelle Pfeiffer) is, akiből idővel nagyon csúnya cicus lesz (szó szerint).

Mivel a Pingvin a csatornákban él, ezért gyorsan és szellemesen megjegyezzük, hogy ez a produkció vetekszik a szennyvíz csatornák beltartalmának értékével. A film egy inkoherens, össze-vissza kapkodó, normális egésszé akár egy pillanatig is összeállni képtelen két óra hosszú kínzás vagy máshogy felfogva támadás a rekeszizmok ellen. 
Az egy dolog, hogy a párbeszédeket úgy kellett volna kivágni az első kukába, ahogy vannak, a forgatókönyvírókkal együtt. Az egy másik, hogy valamire való akciójelenetet vagy csak egy iciri piciri ütősen megkoreografált bunyót sem kapunk. Az megint más kérdés, hogy főhősünk egy impotens, két lábon járó szerencsétlenség, nyakmerevítős ruhában, nulla harci skillel felruházva. És akkor még ott van az abszolút mélypont Macskanő is. Nos. Ezen "aprócska hibák" egyes egyedül talán még elnézhetőek lennének, de mindez így együtt!? I don't think so, Coach (SP).

Színészi alakítások. Tragédia Keaton és Pfeiffer részéről, fantasztikus DeVito és Walken oldaláról nézve. Most őszintén. Hogy kaphatta meg ezt a szerepet Michael Keaton? A kis betűrt pulcsijával, a sorozatos harcközbeni megaláztatásaival és a Batmobilban elkövetett műszerfal csapkodásával (múkogggy!) méltán érdemli ki a legszarabb Batman címet (Clooney-t még nem láttam, de ennél csak jobb lehet). Michelle Pfeiffer borzalmasan affektálva ripacskodja végig a filmet, ráadásul abszolút nem vonzó másodperc töredéknyi időre sem, inkább ocsmányul sminkelt, rusnya banya benyomását kelti (bezzeg a Farkas-ban, két év múlva milyen gyönyörű). És a beszólásai...na mindegy, inkább haggyjuk. DeVito viszont nagyon elkapja a fonalat és szerintem sokkalta emlékezetesebbet nyújt Pingvinként, mint Nicholson Jokerként. És végül a legnagyobb király, a megtestesült kúlság: Chris Walken. Nagyon bírom a fazont, itt is simán hozza amit elvárunk tőle.

A Batman visszatér merénylet az emberiség ellen. És most persze jöhetnek a (szvsz) gyenge lábakon álló ellenérvek, mint például: a színészek rendezői utasításra játszanak rosszul, a film nem veszi magát komolyan, igenis jó hangulata van stb. Véleményem szerint egy Batman film ne legyen önmaga paródiája, ne kelljen kétpercenként megszakadnom a röhögéstől hősünk újabb szánalmas bénázásai láttán és legyenek már normálisan megírva azok a vacak dialógusok. A hangulatot ezek az elemek vágják tönkre. Pedig Burton azért néha megcsillant valamit (kacsak kocsi, pingvin hadsereg, Walken rulez). De ez nagyon kevés. Az összpontszám az alábbiakból tevődik össze: fél pont a tényleg vicces, ötletes dolgokért, fél pont DeVito-ért és fél Walken-ért. Az annyi mint 10/1.5. Ennél jobb kedvcsináló nem is kell a Sötét lovagnak, Nolan filmje úgy kell, mint egy falat kenyér, egy ilyen szar után.

A bejegyzés trackback címe:

https://halfpecssquad.blog.hu/api/trackback/id/tr68577416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2008.07.21. 10:05:23

Ezzel abszolút nem értek egyet.
Talán a "Pingvin jobb Joker-nél" az valamennyire igaz, de a többi...
Szerintem ez egy remek mozi, de ugye én nem értek hozzá:)

jamesb · http://filmhirek.wordpress.com/ 2008.07.21. 12:14:57

A 10/1.5. szerintem is túlzás, nem annyira bejövős mint az első rész, de egyszer simán nézhető.

Viszont a Clooney-s verziót inkább ne nézdd meg, mert az 8 napon túl gyógyuló lelki sérülést fog okozni... :)

VVega · https://debugme.eu/ 2008.07.21. 12:55:17

Na jó, egy kicsit tényleg szigorú voltam, a végefelé már nem volt olyan rossz. De az első 80 perc az egy örökkévalóság, amit alig lehet végigszenvedni valahogy, de nem kezdem újra, egyszer már leírtam :)

Dante · http://videodrome.freeblog.hu/ 2008.07.21. 14:06:33

Uhh, kemény kritika :D
Keaton és Pfeiffer tényleg szarok voltak, a filmet viszont imádom, ugyanúgy az első részét is, Pingvin meg az eddigi legkirályabb Batman-gonosz, de úgy érzem Ledger Jokere simán visszanyomja majd a csatornába :D

ekrekirts 2008.07.21. 14:23:07

10/1.5 simán jóóó^^ (najó talán 2-3pont) nem mostanában láttam de régebben is valami szörnyű volt ahogy emlékszem. bőven elég volt 1szer megnézni akkor... amúgy a többi résztől sztem még ennyit se várj, tipikus ahogy te mondanád "szuperszemét kategória" :D persze lehet bejön neked, nekem azok sem jöttek be :D

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2008.07.21. 14:49:51

Én meg sem szólalok :) Annyi minden mesélnivalóm lenne, de minek :)

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2008.07.21. 15:13:29

ez a kép kurvaszar :) Betmennek olan feje van, hogy ihajj

VVega · https://debugme.eu/ 2008.07.21. 17:17:59

Hát ilyen a filmben is, szóval :D

Hesgotcancer, mesélj! Gondolom nem velem értesz egyet... :)

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2008.07.21. 18:03:47

Hát csak nem áll szándékomban meg nem is tisztem megváltoztatni mások véleményét, nem is tudnám. Ma mindenkit elvakít ez a Nolan-féle "realizmus". És nem akarom a két megközelítést összehasonlítani, mert ég és föld, viszont olyan szinteket üt már meg ez a hype, h ejha.. már Batman "fejét" is leszólják itt előttem :) mikor a Nolan-filmek ruhája jóval butább - de ez mind csak vélemény. Engem mindössze ez az össznépi okoskodás, meg a régi filmek utálata zavar. Például múltkoriban az IMDb Returns-ös fórumát olvasva ilyeneken akadtak ki, mint hogy hogy lett a félszeg titkárnőből Macskanő, nincs megmagyarázva, vagy honnan lett ostora(!) (bazeg, bement a boltba és vett...), hihetetlenek az emberek. A Burton-féle Batmanek sokkal többet hagytak a képzelőerőre, és nem rágtak a szádba mindent, de ez így is van jól szerintem. Engem pl. tényleg nem tud annyira érdekelni, honnan szedi Batman mindenféle kütyüjét, vagy akár honnan jött a Bat-jel ötlete (mivel a Begins-ben még ez is meg lett magyarázva..). Mindenki úgy csinál, mintha a Batman olyan magas kultúra része lenne, és vérkomoly, mikor a sztori lecsupaszítva egy denevérnek öltözött igazságosztó fasziról szól.. A másik meg a nosztalgia faktor, te csak most nézted meg ezeket a filmeket, nekem gyerekként az első Batman varázslatos élmény volt, a második szintén, bár igazán csak felnőttként értettem és szerettem meg jobban (teljesen más téma, de: a Toy Story-t is 2008-ban látni? Hol éltél eddig, barlangban?:)) De a mai képregényfilmek inkább felnőtteknek szólnak v nemtom, más irányba mennek, ezt elfogadom. Egyébként ezért is tartom jobbnak a Hellboy-filmeket, kihozzák akárkiből a gyereket, és megragadják a képregények leglényegibb varázsát. Mellesleg a Batman Returns-ben jó nagy design-váltás is volt, minden olyan négyszögletes lett, a német expresszionizmus legszebb hagyományait követve, Batman is jóval páncélszerűbb rucit kapott, ami sztem még a Nolanistáknak is tetszhet: www.mydisguises.com/wp-content/uploads/2008/03/batman-returns.jpg

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2008.07.21. 18:07:55

Amúgy szinte úgy érzem egyes egyedül vagyok már olyan, aki szerint a Burton-Batman az igazi, és Keaton az egyedüli, és legjobb Wayne/Batman :) Bár hálistennek kiderült, hogy legalább ketten vagyunk, az Angry Video Game Nerd most csinált egy háromrészes Bat-A-Thont a spike.com-on, és a harmadik részben remekül elmondja miért annyira túlértékelt a Nolan-Batman :)

VVega · https://debugme.eu/ 2008.07.21. 18:22:29

Hát ha neked a betűrt pulcsis, műszerfalat ütlegelő, minden második utcakölyök által agyonvert, szerencsétlen Keaton az igazi Batman, akkor neked ő az. Nekem meg nem :)

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2008.07.21. 18:34:19

Na de válasszuk már szét Batmant és Wayne-t. A karakter lényege, ahogyan Burton és Keaton is felismerte, Bruce Wayne-ben leledzik, nem a bőregérben. Keaton zseniális Wayne-ként, egy igazi sebzett szívű hős, végig ott van a szemében az az őrültség, a bosszúvágy, ami ahhoz kell, hogy esténként beöltözve gazfickóknak lássa el a baját. Egyébként félreértés ne essék, a második részben mindössze az első részbeli alakítását ismételte meg Keaton, arra sem maradt szinte semmi ideje, hiszen Batman/Wayne alig szerepel a filmben :) a három ellenfél háttérbe szorítja iszonyatmód. Keaton ruháját, vagy éppen haját cikizni nem ér, azért mégiscsak több, mint 15 évvel ezelőttről beszélünk. A Batmobil Pingvin által történő eltérítése aláírom, komikus jelenet ("Lehet, hogy rosszkor szólok, de lejárt a jogosítványom!":D), de abból is élve és frappánsan megmenekül Batman, aztán jól visszavág Pingvinnek. Szóval nem értem, mikor verte meg Batmant valaki is.

VVega · https://debugme.eu/ 2008.07.21. 18:43:30

Macskanő pl, de amúgy is csak arra utaltam, hogy esik-kel jópárszor a mi hősünk, nem egyszer bealázva szerintem. Az idézett sor amúgy vicces szerinted? Nem bántásként :)

ekrekirts 2008.07.21. 19:01:24

lehet hogy 15 éves film, na de akkor is láttunk már jobb batment nem is kicsivel^^ és még milyet fogunk^^

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2008.07.21. 19:11:21

Hát arra a jelenetre meg DeVito jelenetbeli alakítására azt mondanám h "over the top" :) Fura amúgy, mert a Pingvin néha ilyen gonosz kis vicceskedő törpe, de máskor át tud menni brutális vadállatba is (mint az orrleharapás), illetve megint máskor meg egészen emberi, és sajnálható (akár a temetőben, vagy a végén, mikor besétál a vízbe meghalni). Én felettébb bírtam a Pingvint, és DeVito alakítását, remekül kitalált háttértörténete van, az egész olyan Burtonos, ahogy vízre teszik a film elején ésatöbbi.. a képregényben egyébként csak sima ember volt, ezt az egészet a filmre találták ki, és szerintem van olyan "sötét" mint a Nolan-féle ellenfelek. A Macskanővel való viszony egyébként megint más, ott direkt enged neki, és a nappali és éjszakai énjük viszonya is egész tűrhetően kidolgozott, kedvencem az a jelenet, mikor a táncparketten rájönnek ki kicsoda (gyerekként ilyeneket egyáltalán nem értékeltem mellesleg, észre sem vettem az egész metaforikusságát:))

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2008.07.21. 19:15:47

Ekrekirts hozzászólásából is látszik, hogy már mindenki alig várja, hogy hypeolhassa a TDK-t, ahogy ti is :) Már mindenki előre a nadrágjába élvezett :) Én megpróbálom majd maximálisan objektív szemmel nézni a filmet, de azért nehéz lesz, ilyen agresszív marketingkampánnyal rég találkoztam, próbáltam kimaradni belőle, de aligha sikerülhetett ez emberfiának, pedig mi még csak a netes részét "élvezhettük", Amerikában a létező összes napilap/hetilap/magazin, TV műsor, óriásplakát, stb stb nyomta ezerrel a TDK hype-ot - Ledger idő előtti halála csak rátett egy jó nagy lapáttal az egészre...

VVega · https://debugme.eu/ 2008.07.21. 19:19:13

Pingvin ügyben egyetértek, abba nem is kötöttem bele.

Macskanő a film mélypontja, egyszerűen szánalmasak a beszólásai, az egész lénye. Adtak volna inkább több helyet Chris Walken-nek.

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2008.07.21. 19:20:06

hesgotcancer, az én nadrágom még nem nedves :) különbenis, errefelé Múmia 3 hype van, ma vagy 5 helyen is láttam plakátolva, meg is lepődtem... akartam fotózni is, csak nem tudom mit gondoltak volna a buszmegállóban lévő öreganyók.

VVega · https://debugme.eu/ 2008.07.21. 19:25:08

Hidd el, ha szar lesz vagy csalódok azt is lefogom írni. Nem értem ezt a kötözködősdit, de mindegy...

Amúgy meg ez van, nekem egyszerűen jobban bejön ez a realisztikus megközelítés és kész. A négy korábbi Batman mozi elég felemás, kettő közülük pedig hatalmas gagyi.

raoul 2008.07.21. 19:39:06

hülye vagy, ez volt a kedvenc részem! mondjuk az is 7 éves koromban, mikor utoljára láttam...

CJ 2008.07.21. 19:39:43

Hát ez a film elég gyenge, de a Batman $ Robin-t még ez is alaposan veri. Az tényleg egy katasztrófa, mondjuk én azt is vagy háromszor láttam :)

VVega · https://debugme.eu/ 2008.07.21. 19:45:37

Így is van raoul, ezt az érvet mindenképpen meg kell fontolnunk ;)

Hallod CJ ez nagyon igaz, ma láttam azt a filmnek nem nevezhető okádékot. Jön majd a post arról is :D

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2008.07.21. 19:46:23

Nincs itt kötözködés :) szerintem azzal kiegyezik mindenki, függetlenül attól h melyik filmet szereti, hogy ahogyan a képregénybeli Batman is a majdnem 70 éve alatt jobbra-balra változott, úgy a filmbeli is, szerintem mindegyik film megfeleltethető egy bizonyos képregény korszaknak, Nolan a komolyabb megközelítést választotta, ennyi. Én még a Schumacher-filmeket sem égetném el (vagyis a 4. rész esetében azért nagy a kísértés:)), azok a korai számok világát idézik. Azt már fel sem hozom, hogy én, ugyan más okokdból, de az Adam West-féle sorozatot is imádom!:D

attttti 2008.07.21. 19:52:28

Hát szerintem nolan batmanjei nem voltak olyan jók, az egész annyira mű :D (SZERINTEEEM)
Az új batmanek viszont ütnek XD
(Csak én hallgatom már a tdk soundtrackját?)
raoul: Sikerült bemutatnod, hogy kb. a kenyérpirítom értelmi szintjén állsz :D

attttti 2008.07.21. 19:53:01

Oké én vagyok hülye XD
Burtont akartam az elején írni. (Bazze túl sok reklámot néztem)

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2008.07.21. 19:56:01

hesgotcancer: az Adam West féle sorozat, már csak a főcímzene miatt is nyolcasról indítana, ha értékelni kellene :)

raoul 2008.07.21. 19:56:15

apropó Adam West, egy klasszikus epizód: ualuealuealeualemirror.ytmnd.com/

attttti 2008.07.21. 20:13:41

raoul: Jujj ez üt XD

SpockCooper · http://spockcooper.blog.hu 2008.07.21. 22:01:51

hesgotcancer
Teljesen egyetértek azzal amit fent írtál. Nekem is Keaton a kedvenc Batman. Ez a film is tetszett , bevallom régen láttam, de a szerencse forgandó mondatot azóta sem felejtettem el. Megvan a könyv is és játszottam a film Super Nintendo verziójával, az is jól sikerült. Adam Westről meg ezt ideraknám: sorozatajanlo.blog.hu/tags/batman

Who is the hero that we like best? He 's gotta be batman, he's gotta be Adam West.

karfiol 2008.07.22. 00:51:03

Michael Keaton egy bohóc!

Dun 2008.07.22. 03:54:32

Persze Karfiol, mert Christian Bale a kedvenc szineszed! :)

Mellesleg en is sokban egyetertek Hesgotcancer-el. Most mar igy utolag lehet szidni a regi batman-eket, de en kiskoromban rajongtam az elso 2 reszert. Az uj batman-eket teljesen masok, mas iranybol kozelitik es ragadjak meg a storyt es a latvanyvilagot. En is rajongok Christian Bale-ert, es a Begins-t tartom a legjobb batman filmnek, megsem fogom lehuzni a jo oreg klasszikusokat, csak azert mert ratyibbnak tunnek mai szemmel, ha az ujhoz kepest.

VVega · https://debugme.eu/ 2008.07.22. 10:03:49

Nem azért lett lehúzva, mert ratyibbnak tűnik mai szemmel, az újhoz képest. Ha jártál volna már párszor a blogon, akkor tudnád, hogy imádom a régi filmeket és ez az alkotás sem azért lett lehúzva, mert régi. Hanem mert egy paródia szintű valami, majdnem végig. A finálé felé már jobb egy kicsit, talán mert eltűnik a Macskanő egy időre :D

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2008.07.22. 10:30:59

33 komment? Nem semmi:)
A realisztikussághoz hozzászólnék.
A tavaly kijött Rob Zombie-féle Halloween például nekem nagyon nagyon tetszett. És pont azért, mert mindent megmagyaráztak. Nem voltak érthetetlen, meg megmagyarázhatatlan részek. Azt mindneki utálja, ki csak látta, pont a realisztikussága miatt. A vicc benne az, hogy Michael Myers eleve filmre született, eleve B-kategóriába, és mikor hirtelen csináltak belőle egy hús-vér, érthető motivációkkal meg mindennel rendelkező személyiséget, mindenki megutálta.
A mostani Batmanből kizárólag Joker érdekel. A régi Batmanek azért tetszettek nagyon, mert az ellenségei tényleg szupergonoszok voltak. Nicholson Jokerje túlértékelt - de ki vitatná, hogy nem egy nagyszerű ellenfél? A Pingvin egyszerűen mindent visz, annyira sokszínű (ahogy írták feljebb, néha egészen sajnálatra méltó, máskor vicces, néha pedig undorító) és hihetetlenül valóságos a megjelenítése. Én speciel szeretem Pfeiffer Macskanőjét is (még mindig jobb, mint Halle Berry-jé:)), Walken figurája viszont nem nagyon maradt meg. A 3. részbeli Kétarc és Enigma is jó ellenségek, a 4. részbeli Mr. Fagy pedig nayg kedvencem. Méregcsók elmegy, haverja, Átok szintén favorit:P
És akkor Batman: Kezdődik! mit kapunk ellenfélnek? Liam Neeson mint nindzsa (igaz, ő már Jedi is volt:)) meg valami nyálasszájú kölyök egy béna maszkban. Ez volt vele a bajom, ezek nem ellenfelek...
Ezen kívül azért a régebbi nőkből Nicole Kidman és Alicia Silverstone nekem jobban bejött mint Katie Holmes:)
A húgom régi poénja, hogy Batman eljátsszásához csak egy áll kell - van benne valami.
Az első Batman-filmekben elverik néha, mert az a sorozat eleje, de a végén mégis győz, felkel, mint Rocky, és odaveri őket.
Az hogy ki játssza, az én szemszögemből nem igazán fontos. Christian Bale jó volt, de nekem Clooney és Val Kilmer is bejött Wayne-nek. És Michael Keaton is...

De asszem a nézőpontom miatt (inkább a gonoszokat figyelem), nem igazán szólhatnék hozzá kritikus szemmel:)
De pl. én a Star Wars-ban is mindig Darth Vadernek szurkolok és utálom Luke-ot:)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.07.22. 21:44:55

Nekem az első és a BB volt egyedül nézhető, a többi nem tetszett.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2008.07.23. 11:48:03

Batman nem más, mint kütyükkel turbózott Zorro. A Tim Burton-féle első verzió nem volt más, mint az eredeti képregény zseniális megfilmesítése. Nem önálló sztori, nem művészettörténeti alkotás, hanem egy képregény látványvilágának megelevenítése.
Aki emlékszik rá, a mai hype semmi a 89-eshez képest. Az amerikai, a nyugat-európai és az épp felszabaduló keleti blokk fiataljai batman-polókban jártak, mindenkin bat-sapka volt, ment a rágó, a matrica, minden. A mai reklámozás semmi ahhoz képest, mint ami akkor volt.
Akkor a látványvilág elvitt mindent. Lehet szidni a színészeket, a dialógusokat, de ez a látványról szólt és amikor megjelent a repülő a Hold előtt, a világ lélegzetvisszafojtva figyelt.
Ez volt zseniális akkor. A későbbi részek már szürreálissá torzították a díszleteket és a képregényhangulatból kifacsart rémálmot kreáltak.
A régi Batman lényege a környezet, abba ültettek (Clooney kivételével erőltetetten) Bruce-féle lelki vívódást, túljátszott, ripacskodó, hiteltelen kaotikus gonoszt (szórakoztatóak, de életidegenek) és egy szimpla sztorit a megoldásra.
Aki ennél többet vár, az nézzen Star Trek I-et, Űrodüsszeia 2001-et és gondolkozzon el rajta, miért voltak ezek Oscar díjasak.
Az új Batman ezzel szemben a látványról átteszi a hangsúlyt a karakterre, így a színészi teljesítmény is szerepet kap. A motivációk fontossá válnak ("világuralom" haha, "mentsük meg egyedül a világot" haha).
Viszont a képregényhangulat ezzel eltűnik, az álarcos hős, aki természetfelettinek tűnő képességekkel megment minket, eltűnik. A képregénykorszak a II. vh és a hidegháború árnyékában élte fénykorát, amikor az embereknek remény kellett. Ma más az értékrend,. a hősök köztünk vannak típusú felfogást pedig jól elkapta Nolan.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2008.07.23. 11:49:16

Bocsánat, kihagytam ami a kommentek harmadából süt: mindenki hülye, csak én vagyok helikopter, és aki nem ért egyet, az panaszolja el az ápolóknak Lipótmezőn. :)

VVega · https://debugme.eu/ 2008.07.23. 18:13:07

Tartalmas komment, főleg a hype-ról szóló rész volt érdekes. Mondjuk én, akkor egy évesen nem sokat tapasztaltam belőle :))))

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2008.07.23. 19:33:43

Vvega, én akkor 14 éves voltam és a szomszéd csaj popcorn magazinjában levő 3 cm átmérőjű képekre izgultam. :)
Ha megnézed a 2001 Űrodüsszeiát, az első 15 percben csak végtelenül unalmas, értelemmentes képeket látsz, klasszikus zene mellett (pl. Imigyen szóla Zarahustra). Lassú, vontatott képekkel mutatnak egy űrállomást és a hozzá közeledő kompot több mint 10 percen át.
Mai szemmel nézve elviselhetetlen.
De akkor az emberek első ízben láttak igazinak tűnő űrállomást. Minden másodperc külön élvezetet jelentett és megkapta a film a látványra az oscart.

Tehát minden filmet a maga környezetében kell vizsgálni. Hiba lenne ez első James Bond filmeken izomkötegeket számon kérni. Akkoriban a Sandokan típusú emberek voltak a nagydarabok, a Schwarzenegger-korszak 15 évvel később jött el, és rakjátok őket ma egy átlagos amerikaifocista linebacker mellé (190 cm, 115 kg izom), a nagyobb darabok közé tartozik pl Bob Sapp a maga 160 kg színhúsával, és akkor rakjátok mellé a Csontdarálóból az indiat.

Ma a realisztikus, mindentmegmagyarázós filmekre van igény, mert olyan korban élünk, amikor az ember kérdéseket tesz fel és a misztikum mögé néz, forrásokat kutat és közel hozza magához az ideáljait az istenképzés helyett. Nolan erre jött rá.

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2008.07.23. 20:26:46

Hamarosan jön a Watchman, amiről elég ha annyit mondok, Alan Moore képregénye alapján készült - az elvilegpont ezt a realisztikusságot fogja meglovagolni a szuperhősök közt. De lehet rosszul tudom:)

Mao elvtárs hype-olásáról jut ezsembe, hogy ugyanez volt még a Jurassic Parkkal is.

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2008.07.23. 20:33:42

A Batman Returns körüli hype egyébként majdnem akkora volt, mint az első részé, a TDK-ét pedig szerintem túl is szárnyalta, hiszen hatalmas elvárásoknak kellett eleget tennie az elképzelhetetlenül sikeres 89-es film után (ami asszem 250 milliót hozott, és ehhez kétszer annyi pénz jött a játékok, ajándéktárgyak, meg mindenféle egyéb merchandise bevételéből). Az év legnagyobb blockbustere volt. Amúgy fura, hogy nyáron került bemutatásra, mikor nekem mindig is annyira tipikusan téli film volt, sztem nem volt karácsony, hogy ne láttam volna :)

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2008.07.23. 20:40:00

Tévésámán: talán minden évnek megvolt a maga hasonszőrű filmje, akár több is, a 80-as, 90-es években, tán még kicsivel előtte is, hiszen gyakorlatilag a modernkori blockbustereket a Star Wars-nak köszönhetjük, azóta létezik a mai értelemben a fogalom. Azért voltak annyira mások az akkori blockbusterek meg ez az egész hype dolog, mert nem volt olyan, hogy internet. A reklámhadjáratok teljesen más arculattal bírtak, a word-of-mouth sokkal jelentékenyebb, illetve más jellegű volt. Ráadásul egy film internetes hype-ja ma még nem garancia a magas bevételre, ott van pl. a Snakes on a Plane, amiért a világ összes geekje odavolt, de a gép elől már vajmi kevesen mozdultak el, hogy megnézzék magát a filmet. És amúgy én sem vagyok hatalmas öreg, hogy ezeket tapasztalatból tudjam, de utánanézés, filmtörténeti tudás kérdése az egész.

VVega · https://debugme.eu/ 2008.07.23. 20:54:59

Ajjaj Mao, ezek rossz hírek. Kubrickról blogolok sorozatot, de az Űrodüsszeia még vissza van. Az eddigi Kubrickok nagyon bejöttek, ettől is sokat várok. Ezek szerint nem kéne? :) :(

Hype. Én majd a Hobbit reklámhadjáratára leszek kíváncsi, szvsz ott még nagyobbak lesznek az elvárások, mint a TDK esetében (LOTR fan vagyok:)

paulkemp · http://halfpecssquad.blog.hu/ 2008.07.30. 13:41:16

Én csak annyit fűznék az egészhez, hogy nekem spec mind két burtun batman tetszett főként ez (azaza return), hogy miért, úgy érzem, hogy burtun tudatosan elég erőteljes avantgard hatásokat vonultat fel, s ezzel színezi a filmet, illetve némi jungi hablattyal nyugodtan kiépíthető egy rendszer a szereplők között, mely alapján lényegileg saját sötét énjükkel küznek küznek (batman-pingvin, wayne-shark). Ezen túl pedig ha nem is egyértelműen, de valamilyen szinten egy szimulákrum megváltó történetről van szó, mely "krisztusok" még magukkal sincsennek tisztában, a nép mégis őket látja megoldásnak.

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2008.07.30. 16:23:02

Ezért kedvelem én is már egy ideje egy fokkal jobban ezt a részt. Az első esetében Burton kezei meg voltak kötve a stúdió által, mert egyértelműen be voltak szarva, hogy mi van, ha bukik az egész. Mikor durván bejött a biznisz, totálisan szabad kezet kapott Burton, és igaz, hogy nagymértékben az első filmet ismételte meg, de ezúttal 100%-ig saját szájíze szerint.

Zsolt 2008.08.03. 21:13:38

"Ha megnézed a 2001 Űrodüsszeiát, az első 15 percben csak végtelenül unalmas, értelemmentes képeket látsz"

Az, hogy mi az unalmas, ízlés kérdése, de az "értelemmentes"-sel nagyon nem értek egyet :)

FlasH 2008.08.04. 00:36:29

naja, ez szubjektiv. nekem az nagyon nem tetszett, s el is tantoritott jol Kubrick-tol. Kivancsi leszek VVega velemenyere :) de itt inkabb hagyjuk az offot.

emlekszem meg kiskolyok (hahh) voltam, mikor kb minden Husvetkor Batman filmet adtak az RTL-en, en meg ugy vartam mint a messiast :) szoval valoszinu lattam ezt is, de mar semmire nem emlekszek. nem is merem visszanezni oket.


süti beállítások módosítása